Pascalban grafika segítség?
Pascalban szeretnék grafikus programot csinálni.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet nem szabványos (pl. 1024x768, 800x600) felbontású ablakot csinálni (pl. 1000x700, 1200x700 vagy nagyobb "szabvány" felbontást: 1600x900, 1920x1080...) persze úgy, hogy az ablak a monitoron elférjen a tálcától.
A másik, hogy hogyan lehet, hogy ne csak 16 szín legyen? Nekem csak d4bit működik, a többi nem jó, hibát ír.
Esetleg ha valaki tud válaszolni: hogyan lehet, hogy csak a grafikus ablakot adja ki, és a szövegeset ne?
köszönöm.
A leírásból megítélve (d4bit) csakis Free Pascal-ra gondolhatott a gyerek. ...én régebben a VGFX unitot ( [link] használtam pár játékprogramomhoz, de szerintem az sem kezel nemszabványos képernyőket... (tuti)
A leírás másik része meg arra utal, hogy halvány lila gőze sincs mit akar a gyerek, mert mit jelent az, hogy "csak a grafikus ablakot adja ki és a szövegeset ne?" :-) Röhely! Vagy lökd fullscreenbe, akkor nem fogsz látni semmilyen "szöveges ablakot" :-)
Ha "nem szabványos grafikus ablakot akarsz truecolor-ban", akkor használj Delphi-t, és csinálj olyan méretű ablakot, amilyet akarsz, helyezz rá egy image-objektumot és akár pixelenként is nyomathatod a 16777216 színben... :-) ...jaaa és helyezd úgy az ablakot (form-ot), hogy a tálcát ne takarja ki... :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!