Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Programozni szeretnék tanulni...

Programozni szeretnék tanulni otthon. Melyik nyelvvel érdemes kezdeni?

Figyelt kérdés
2013. jún. 30. 18:19
1 2
 11/16 anonim válasza:

Én először a HTMLT(xhtml,dhtml)ajánlom. Én azzal kezdtem, és szerintem könnyebben megtanulható. Utána a Css, Php, utána mondanám a C-t.

Én is kezdő vagyok, én ezekkel kezdtem.

2013. júl. 1. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
Azt azért jó ha tudod, HTML-nek semmi köze nincs a programozáshoz :)
2013. júl. 1. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim válasza:

"És a programozás alapja szerinted a pszeudo-nyelven programozás? :):)"


Mindenképpen, ha már pl egyetemen is így tanítják.


A lényeg: szekvencia, szelekció, iteráció - ha ezeket érti valaki és rájön, hogy a programozás nyelvfüggetlen tudomány, akkor ezzel megteremti az alapját annak, hogy bármilyen nyelven hamar képezhesse magát, azzal, hogy megismeri az adott nyelv specializációit.

Aztán ráér foglalkozni az oop-val, meg ilyenekkel de már könnyebben megérti ezeket.

2013. júl. 2. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

"A lényeg: szekvencia, szelekció, iteráció"

Aham. Szóval ha valaki ismeri az algoritmus fogalmát, illetve Dijkstra tételét, az már tud programozni. Azaz egyetlen nap alatt meg lehet tanulni.. ezt ugye nem gondolod komolyan?


"Mindenképpen, ha már pl egyetemen is így tanítják.

...

a programozás nyelvfüggetlen tudomány"


Persze, mint elméleti tudomány. Szóval ha csak elméletben akarsz programokat írni, amiket az elméleti számítógépeden futtatsz :D Egyébként meg ez a duma csak öreg professzorok által nyomatott egyetemi bullshit, akik a gyakorlati programozáshoz semmit nem értenek :))


Félre ne érts, én is szereztem diplomát, de sajnos tény, hogy a felsőoktatásban az informatikára szinte kizárólag mint elméleti tudományra tekintenek, főleg igaz ez az olyan szakokra, mint régen az ELTE-n a programtervező matematikus volt.. nem véletlen, hogy aki onnan jött ki, azzal szemben már volt némi előítélet a munkáltatókban.


Ergo szem előtt kéne tartani azt, hogy az informatika elsősorban alkalmazott tudomány. Ez nem elméleti fizika. Az informatikusok és programozók 99,9%-a gyakorlati problémákat old meg, valós programnyelveken, valós hardver-és szoftverkörnyezetekben. Nem elméleti problémákra keres elméleti megoldásokat, elméleti számítógépeken futtatva. Nagyon kevés olyan informatikus és programozó van, aki egy laborban üldögélve formális matematikai megoldásokat ad elméletbeli problémákra, mint pl. polinom időbonyolultságú prímszám-faktorizáció algoritmusa, meg hasonló dolgok. Épp ezért a képzésben legalább 60%-ban az informatika alkalmazott aspektusára kéne koncentrálni: programnyelvek, hardverismeret, technológiai ismeretek.

Pl. nem CSAK elméletben kéne tanulni adatbázisokról, hanem úgy jöjjön ki a gyerek az egyetemről/főiskoláról, hogy ismer mondjuk a MySQL/MS SQL/Oracle-ből legalább 2-őt, legalább olyan szinten, hogy a gyakran előforduló SQL problémák implementáció-függő leghatékonyabb megoldásait, meg alapszinten telepítés/konfigurálást.


Vagy nem CSAK megtanulni elméletben, hogy ISO/OSI modell, meg hálózati topológiák, meg esetleg érintőlegesen beszélni a TCP/UDP-ről, hanem gyakorlatban elsajátítani, hogy felépít egy kisebb hálózatot switch-ekből/hubokból, stb., illetve legalább 1 programnyelven képes legyen egy TCP alapú szerver-kliens megoldást megírni.


Vagy nem CSAK megtanulni elméletben, hogy operációk rendszerek feladat-ütemezése, meg interprocessz szinkronizálás, meg szemaforok, meg ilyesmik. Hanem pl. gyakorlatban tudjon a gyerek több szálon programozni, vagy egy Windows-os Mutex-et használni valamilyen programnyelven. (Vagy legalább tudjon róla, hogy létezik ilyesmi egyáltalán :))


Ez a pszeudonyelves ökörködés annak való, aki doktor akar lenni, és egyetemen tanítani, de egyébként semmilyen nyelven nem tud még egy Hello World-öt sem megírni saját kútfőből.

Aki el is akar helyezkedni a szakmában, és jól akar keresni, az meg jobban jár, ha már az elméleti alapokat is - algoritmusok, adatszerkezetek - valamilyen valós programnyelven keresztül tanulja meg, mert, mint mondtam, elméleti szemszögből semmivel sem fog kevesebbet profitálni, mindemellett viszont sok hasznos gyakorlati tudást magába szív.

2013. júl. 2. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
#14: részben igazad van, de azt viszont te tartsd szem előtt, hogy a programozás nem egy programozási nyelv elsajátításából áll. Innentől kezdve az egyetemen dönteni kell, hogy a fenti példák egy részét milyen nyelven szemléltessék. És akkor melyik legyen az a nyelv? C++? Java? C#? PHP? Mi az, amire később a tanulónak szüksége lesz, hogyan képzeli el az életútját? Jó az, ha az egyetem egy irányba taszigálja ilyen szempontból? Szerintem a legjobb megoldás még mindig az, ha az egyetem megadja az elméleti alapokat, a konkrét nyelve(ke)n és környezet(ek)ben pedig a diák otthon implementálja az elméleti problémákra adott gyakorlati megoldást. Tehát az egyetemnek alapvetően paradigmákat kell tanítania kurrens példákon keresztül. Aki pedig azt hiszi, hogy majd a szigorúan vett egyetemi képzés alatt válik programozóvá, az nagyon téved. Ami a problémát jelenti az az, hogy ezt nem sulykolják eléggé a diákok fejébe és nem agitálják jobban őket, hogy otthon tanuljanak önszántukból.
2013. júl. 2. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Jó, hát a te érveidben is van sok igazság, de szerintem lehetne találni olyan nyelvet, amiből ki lehetne indulni.

Én azt mondanám, hogy legyen a C/C++.(Mármint először C, aztán amikor az objektum-orientáltságot veszik, lehet C++)

Több ok miatt is:

- Azért az már nem egy assembly - bár legalább fél évet azt is kötelezően taníttatnék a C után-, vannak kulcsszavak ciklusra, if-re, vannak függvények, stb., viszont még elég közel van a hardverhez ahhoz, hogy a nebuló érezze, hogy nem csak valami képzeletbeli számítógépen dolgozik, hanem számolni kell byte-okkal, a memóriával, pointer-aritmetika, stb., szóval még nem is olyan magas szintű absztrakt marhaság, mint a C#/JAVA.


- Szinte minden népszerű nyelv szintakszisa C-re épül: JAVA, C#, C++, PHP, JavaScript, stb., tehát a C-ből kiindulva bármelyikben könnyebb elindulni.


- C++ önmagában is egy keresett programnyelv a mai napig, arról nem is beszélve, hogy nagyon nagy mennyiségű kód készült a múltban ezen a programnyelven, olyan szoftverek, amiket a mai napig használnak.


"Aki pedig azt hiszi, hogy majd a szigorúan vett egyetemi képzés alatt válik programozóvá, az nagyon téved"

Hát ebben igazad van, de ez nem törvényszerű, hogy így legyen. Sőt, ez egy sz*r működése a magyar informatikai felsőoktatásnak. Elméleti szakembereket képeznek egy gyakorlati problémamegoldásra fókuszáló piacra. Én nem azt mondom, hogy az elmélet felesleges, de most már, hogy élesen szétválasztották a fokozatokat -BsC, MsC -, simán megtehetnék azt, hogy BsC-n csak fele annyi matekot/elméletet tanítanak, a megspórolt időt meg gyakorlati, technológiai ismeretek elsajátításával töltik. Akit meg nagyon érdekel az elmélet, az megy tovább MsC-re.


Egy példa: Én anno egy fél évet töltöttem azzal, hogy halmazelméleti/matematikai alapokon levezette nekünk a tanár a relációs adatbázisokat, táblák műveleteit/stb.-t. Teljesen feleslegesen. A megértéshez szükséges, alapvető elméletet meg lehet tanulni 2!! hét alatt(alap halmazelméleti definíciók és tételek, bizonyítás nélkül), a maradék időt meg tölthettük volna azzal, hogy pl. Oracle 9i fel a gépre, és annak a használatát/lelkivilágát/szolgáltatásait kitanuljuk.

Ha meg valakit qrvára érdekel a relációs adatbázisok teljes matematikai modellje, bizonyításokkal, stb., az megy MsC-re.


Érted, ha egy agrármérnököt konkrétan kivisznek kapálni, meg szántani, meg traktort vezetni, meg ültetni; ha egy építészmérnök egyetemen konkrétan megtanulja, hogy hogyan kell gömbvasból vasbeton födémhez rácsot összedrótozni, akkor nem értem, miért nem lehet ezt a szemléletmódot az informatikában is erőltetni..

2013. júl. 2. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!