Ezt hogyan csináljam meg Qt vagy sfml-ben?
Van a windows ablak és én azt akarom,hogy ha a golyó neki ütközik a windows ablak felső részének akkor az pont úgy pattanjon vissza ahogy a valóságban pattanna.
Ha a golyó pont 90 fokba megy felfelé akkor ugyanúgy 90 fokba fog visszafelé pattanni csak az ellenkező irányban.
És ha a golyó 100 fokos szögbe koccan akkor hány fokos szögbe fog menni visszafelé?
És hogyan számolhatnám ki azt,hogy ha a golyó mondjuk 5.23 sebességgel megy és úgy csapódik az asztalnak akkor mennyivel fog lassulni?
Nem értem ezt az egészet már egy napja ezen rágódok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez fizika, semmi köze a használt könyvtárhoz. Egyik lehetőséged, hogy behúzol valami fizikai könyvtárat is (pl Box2d), de ezt hagyjuk, mert triviális a probléma.
A szöghöz: itt ez az ábra ( [link] ), alfa és béta szög megegyezik. Rajzolgass, és találd ki, hogy a te reprezentációdban ez mit jelent.
Sebességhez: neked kell eldöntened, hogy mennyire rugalmas az ütközés. Ez egy 0 és 1 közötti érték, amivel a sebességet megszorzod ütközéskor. A gyurma pl elég rugalmatlanul ütközik, szétplaccsan a felületen és ottmarad, a felfújt gumilabda pedig elég rugalmas, szinte ugyanakkorát pattan vissza, mint ahogy érkezett. Neked kell tudnod, hogy a te labdád micsoda.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Segítetek még egy picit mert nem tudom,hogy kell ezt megcsinálni.
Bocs iostream de amit írtál azt eddig is tudtam.
Tudod teljesen más leprogramozni mint elszajkózni egy kidolgozatlan ötletet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!