Ezt hogyan csináljam meg Qt vagy sfml-ben?
Van a windows ablak és én azt akarom,hogy ha a golyó neki ütközik a windows ablak felső részének akkor az pont úgy pattanjon vissza ahogy a valóságban pattanna.
Ha a golyó pont 90 fokba megy felfelé akkor ugyanúgy 90 fokba fog visszafelé pattanni csak az ellenkező irányban.
És ha a golyó 100 fokos szögbe koccan akkor hány fokos szögbe fog menni visszafelé?
És hogyan számolhatnám ki azt,hogy ha a golyó mondjuk 5.23 sebességgel megy és úgy csapódik az asztalnak akkor mennyivel fog lassulni?
Nem értem ezt az egészet már egy napja ezen rágódok.
Ez fizika, semmi köze a használt könyvtárhoz. Egyik lehetőséged, hogy behúzol valami fizikai könyvtárat is (pl Box2d), de ezt hagyjuk, mert triviális a probléma.
A szöghöz: itt ez az ábra ( [link] ), alfa és béta szög megegyezik. Rajzolgass, és találd ki, hogy a te reprezentációdban ez mit jelent.
Sebességhez: neked kell eldöntened, hogy mennyire rugalmas az ütközés. Ez egy 0 és 1 közötti érték, amivel a sebességet megszorzod ütközéskor. A gyurma pl elég rugalmatlanul ütközik, szétplaccsan a felületen és ottmarad, a felfújt gumilabda pedig elég rugalmas, szinte ugyanakkorát pattan vissza, mint ahogy érkezett. Neked kell tudnod, hogy a te labdád micsoda.
Segítetek még egy picit mert nem tudom,hogy kell ezt megcsinálni.
Bocs iostream de amit írtál azt eddig is tudtam.
Tudod teljesen más leprogramozni mint elszajkózni egy kidolgozatlan ötletet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!