Gyakorlatban mire lehetnek jók a bitenkénti műveletek? (léptetés stb. )
Például ha bitmintát akarsz kezelni. Általában ez a helyzet, ha sok flaget akarsz elhelyezni kis helyen (pl bitmapek, amikor rengeteg dolog meglétét vagy nem létét jelölöd a lehető legkisebb helyen), vagy amikor a hálózatról beesik egy binárisan kódolt adat, amiben bitre jelölve tudod, hogy mi hol van, azt is bitmaszkolással fogod tudni kezelni.
Egyszóval: ahol a bitminta számít, nem az "érték".
A &,| operátorok flag-ek kezelésénél használatosak.
A bit-shiftelés pedig pl. optimalizálásnál lehet hasznos, ha 2-vel kell szorozni/osztani. Bár az ilyesmi elég ritka.
Hasznos dolog még a különböző titkosításokhoz, kódolásokhoz is.
Jó dolog, akár a programokon is lehet vele gyorsítani, ha olyan a feladat.
mondjuk egy nagyon egyszerű példa:
van egy grafikus API-d, amiben van egy függvény, amivel egy pixelt rajzolsz a képernyőre, mondjuk az SDL pixelRGBA függvénye, ami tőled vár egy r,g,b, és egy a intet
(most lényegtelen, hogy van uintes függvény is :))
te meg kapsz egy számot, ami egy int, és benne van mind a négy, ami neked kell, így: 0xFF03F3FF
akkor szépen shiftelgetéssel paraméterezed fel a függvényt, első bájt, második bájt, stb
(kéretik nem leszólni, nyilván nem ez a legjobb megoldás, de szemléletes)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!