Hogyan lehet programot írni . Jar, apk, . jad, . Exe, . Msc, css módba formátumba?
CSS: az egy stíluslap, a HTML kiegészítése
JAR: Java archívum
JAD: Java mobil alkalmazások leíró fájlja
EXE: futtatható állomány, sok nyelvből fordíthatsz EXE-re
Másik kettőről nem tudok semmit.
Ahhoz, hogy egy normális programot, pláne játékot készíts, TÖBB ÉVIG kell tanulnod. Kifejleszteni programozási logikát, megtanulni nyelvek szintaxisát. Grafikához még nem feltétlen könnyű matek is kell. Gondold végig, mennyire akarod ezt. :)
APK: Android program
Kedves kérdező, el kell keserítselek: a közeljövőben sajnos nem fogsz a barátoknak játékokat írni, hiába akarod nagyon.
Ahhoz, hogy játékot tudj fejleszteni, sok évnyi tanulás és tapasztalat szükséges. Feltételezem, nem vagy több 14-nél. Ha érdekel a programozás és van kitartásod, akkor megfelelő tanulással a húszas éveid közepére már elég jó játékokat írhatsz.
Hát ehhez tudni kell programokat írni. Ez nem úgy megy, ahogy te gondolod.
Jar, apk, jad kiterjesztést Java programnyelven lehet írni
Ezt meg kell tanulni, szerintem kezdj ezzel a programnyelvvel, mert egyszerűbb, és a többi ez alapján könnyebben elsajátítható, bár én személy szerint pascal-al kezdtem. De leírok ide egy példát
import java.io.*;
public class haromszog {
public static void main(String[] args) {
int alap, magasság;
double terulet;
string puffer="";
BufferedReader reader = new BufferedReader(newInputStreamReader (System.in)); //Ilyen egyszerű a konzolról való beolvasás :-)
System.out.print("Kérem az alapot ");
try {
puffer = reader.readLine(); //a reader objektum readLine() metódusa beolvas egy sort a konzolról és az egysor változóban tárolja
alap = Integer.parseInt(buffer);
}
catch(IOException e){ }
Sysmte.out.prinln("Kérem a magasságot:"
Try{
puffer=reader.readLine();
magassag=Integer.parseint(puffer);
}
catch(IOException e){ }
System.out.println("A háromszög területe: "+alap*magassag/2);
}}
Exe fájlokat elég sokféle módon lehet írni, van rá körülbelül 5 tucat programnyelv:
Hát ott van az általam emlegetett pascal programnyelv. Ezzel dos-os alkalmazásokat lehet írni. Van rá rengeteg leírás, könnyen tanúlható. Mutatok is rá egy példát:
program haromszog;
uses crt;
var a,m,t: real;
Begin
ClrScr;
Writeln('kérem az alapot:');
readln(a);
Writeln('Kérem a magasságot:');
readln(m)
t:=a*m/2;
Writeln('A háromszög területe: ',t);
readkey;
end.
Delhpi: Ez hasonló a pascal-hoz. Ha ebben akarod elkezdeni, akkor majd tudni fogod mi az a unit, lényegében azokhoz hasonló az ebben történő fejlesztés. Ezzel lehet dos-os alkalmazásokat, és akár Windows-os ablakokat készíteni. Mutatok is egy példát, amiben ki lehet számolni egy háromszög területét. Ezt például freepascal fordítóval lehet megcsinálni. Na ezt nem mutatom meg, mert még nem programoztam benne.
C nyelv: Ez egy nagyon ősi programnyelv. Lehet használni operációs rendszerek fejlesztésére, és dos-os, valamint akár windows-os alkalmazások készítésére is. Nem túl kényelmes igaz az utóbbi szerkeztése, mert én még nem láttam hozzá olyan környezetet, amiben kattintásra lehet betenni elemeket. De megmutatom ebben a nyelvben ezt a példát:
#include <stdio.h>
int main(char *argc,char *argv[])
{
int a,b;
float c;
printf("Kérem az alapot:\n");
scanf("%d",&a);
printf("Kérem a magasságot:\n");
scanf("%d",&b);
c=a*m/2;
printf("A háromszög területe: %f",&c);
return 0;
}
c++: Nos ennek sokféle variaánsa létezik. Van egy úgynevezett Visual C++, amiben lehet directX-es játékokat .Net keretrendszerbeli programokat, és egyéb másokat készíteni. De megmutatom ebben hogy lehet ugyanezt megírni:
#include <cstdio>
using namespace std;
int main()
{
int a,b;
float t;
cout << "Kérem az alapot"<<endl;
cin <<a;
cout <<"kérem a magasságot"<<endl;
cin <<b;
t=a*b/2;
cout <<"A háromszög területe: "<<t<<endl;
Nos ezen kívül még számos programnyelv létezik. A lényeg, hogy ne egyből játékot akarj írni, hanem kezd el valahol. Keress leírásokat az interneten, és írj egyre több példát. A java-ra visszatérve, ebben a sokmindent lehet csinálni, dos-os programokat, de akár windows-osokat is. Lehet androidra, és mobilokra is fejleszteni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!