Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Az internetes stratégiai...

Az internetes stratégiai játékok készítői/programozói hogyan oldják meg, hogy ne FOGYJON EL a játéktér, ahogy egyre több dolog épül rá?

Figyelt kérdés
Minden város, kastély, stb. ráépítésével folyamatosan csökkennie kell a még felhasználható területnek. Ezt a problémát hogyan orvosolják?

2013. jan. 20. 20:13
 1/8 anonim ***** válasza:
72%
Nem értem mire gondolsz. A játéktér akkora, amekkorát megad a fejlesztő.
2013. jan. 20. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

A memóriát rendszeresen bővítik újabb szerverek beállításával.

A játék úgy van megírva, hogy ne fogyjon el az a tér, ahova a játékos építkezhet.

2013. jan. 20. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 iostream ***** válasza:
87%

Azok a játékok, ahol konkrét térkép van, általában véges méretűek, az előbb-utóbb elfogyna, de valahogy megoldják, hogy korlátozott legyen az építmények száma.

Egyébként meg nincs miről beszélni, nincs a játéklogikában fizikai terület, ami elfogyhatna.

2013. jan. 20. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Szerintem a kérdező úgy képzeli el ezt a dolgot, mintha lenne egy merevlemez szerveroldalon, amin vannak kis munkások, és kétkezi munkával felépítik a városokat, kastélyokat, satöbbiket, és nem érti, hogy A, hogy nem érnek soha a királyság végére, illetve (ezt csak feltételezem az A-ból) B, hogy tudnak olyan gyorsan dolgozni a munkások?? Szó se róla, fogós kérdések!
2013. jan. 22. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Úgy látom, nem sikerült érthetően fogalmaznom, de a 3. válaszolónak leesett. Neki nagyon köszönöm, már így is sokat segített. Gyengébbek kedvéért az a kérdés lényege, hogy azok a játékok, ahol minden játékos (néhol választhat a regisztráló, hogy akar-e, vagy nem) egy konkrét kiterjedésű, a véges térképen is két dimenzióban megjelenő települést, várost, várat, falut, stb. birtokol (pl. Klánháború, Goodgame Empire, The West), miért nem válnak egyre több játékos megjelenésével túlzsúfolttá?
2013. jan. 22. 17:49
 6/8 anonim ***** válasza:
Mert meg lehet csinálni, hogy a játéktér egyre növekedjen (persze nem végtelenre, csak nagyon-nagyon nagyra). A szabályokat is lehet úgy igazítani. Például úgy illik, hogy nagyobb játéktérhez gyorsabb közelekedés tartozzon, és máris nem zsúfolt a pálya. Illetve általában az új városok építhetőségét exponenciálisan kell nehezíteni, így a gazdagabb játékosok sem fogják százszámra, illetve exponenciálisan növekvő gyorsasággal építeni a városokat. (Hiszen az új városok megépítésével a termelésed is növekszik. Ha nem akarják, hogy egyre gyorsabban építhess városokat, akkor úgy kell megalkotni a szabályokat, hogy egyre nehezebb legyen.) Ki van ez találva :)
2013. febr. 9. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Technikailag pedig úgy lehet megvalósítani az egyre növekvő játékteret, hogy a térkép generálásához egy rövid futásidejű algoritmust használnak, így nem szükséges az adatbázisba a be nem épített területeket letárolni, elég kiszámítani, amikor szükség van rá. Ezzel nagyon-nagyon nagy térképeket lehet eredményesen és hatékonyan kezelni. Aztán pl. ha eleinte csak lassú közlekedés lehetséges, akkor úgy sem fogják a térkép minden részét azonnal belakni... Az adatbázis szervereket is elég dinamikusan bővíteni, mert nagyjából előre is lehet jelezni a növekedést. Ha nagyobb terhelésű játékról van szó, és több szerverük is van, akkor nagyon sokat lehet ezzel trükközni, hogy gördülékeny legyen az oldal. pl ha üzemeltetnek 3-4, vagy sokkal több szervert, amik időközönként újraindulnak(lásd travian), akkor valószínűleg lett jó pár nagyobb és kisebb teljesítményű számítógépük, amiket beoszthatnak a szerverekhez. Egy-egy szerverhez több számítógép is társul, és egy terheléselosztó osztja szét a tartalmat. A szerverek között az adatbázisokat szinkronizálni kell. Ebben az esetben annyi az egész, hogy mondjuk három szervergép közül 2 kicsi és egy nagyobb teljesítményűt osztanak be. Minden adat szinkronban van. Ahogyan egyre növekszik a terhelés a kisebb gépeket lecserélik fokozatosan nagyobbakra. Az adat mindig szinkronban van! Fokozatosan nő a teljesítmény illetve a kapacitás anélkül, hogy pénzt kéne rá költeni(automatizált rendszer), illetve anélkül, hogy akár egy másodpercig is leállt volna a szolgáltatás. Amint felszabadult egy adag picit gyengébb gép, megért az idő arra, hogy újraindítsanak egy frissen lezárt, régi szervert :) A régi adatbázisokat pedig elég valami olcsó vinyókra kimenteni, hátha az elkövetkezendő pár évben szükség lenne rájuk.
2013. febr. 9. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Természetesen az, hogy nem kell pénzt költeni rá, az akkor igaz, ha a szerverek már megvannak. Nyilván időközben öregednek, tönkremennek, és cserélni kell, vagy ha sokkal nagyobb felhasználói bázist szeretne a játékos kiszolgálni, akkor is nyilván bővíteni kell a szervertermet. De ezekkel a kiadásokkal aránylag jól lehet számolni, és a garanciáknak, biztosításoknak hála az amortizációs költségek is jól előre jelezhetőek.
2013. febr. 9. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!