Opengl miért bugol ha egy kirajzolt formát el akarok távolítanu a z tengelyen?
Beállítom hogy glTranslatef funkcióval hátrébbtoljon egy háromszöget a z tengelyen. Egy ideig nem történik semmi , a háromszög ugyanakkora marad és egy bizonyos z koordináta értéknél hirtelen eltűnik. (az összes többi transzformáció működik csak a z tengelyen való eltolás nem)
Esetleg tudna valaki adni egy kódot mert lehet az én kódom rossz valamiért. Előre is köszi a válaszokat!
És arra figyeltél, hogy milyen vetítési módot használt?
Orthographic leképzelésnél nem torzulnak a testek, ha távolabb helyezed őket, az csak Perspective nézetnél "működik" az adja a realisztikus nézetet.
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
A probléma itt van, mint ahogy korábban amlítették, nem a GL_PROJECTION mátrixot kell transzformálni, hanem a GL_MODELVIEW mátrixot. A GL_PROJECTION mátrix a projekciót tartalmazza csak (alapesetben)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!