Mi az az objektum, és mi az az osztály?





Ha az alapokkal nem vagy tisztában, akkor ne tanulj egyszerre 3 nyelvet! Egyet tanulj meg és utána elég megtanulni a többihez képest a különbségeket!
Egy példa: az osztály az hogy ajtó, egy _elvont_ fogalom. Egy elvont fogalom. Van neki tulajdonsága: szélesség, magasság, szín. Vannak metódusai: kinyitás, becsukás, becsapás. Lehetnek benne további osztályok: kilincs, aminek van tulajdonsága: anyaga, mérete, és van metódusa: lenyomni, felengedni.
Az objektum ott kezdődik, amikor elkezdünk beszélni egy _konkrét_ ajtóról, mondjuk ami az én szobámban van: a magassága 210, a szélessége 130 és a színe fehér. Nálad is lehet egy ajtó, ami mondjuk 220 magas és a szélessége 150 és a színe piros.





Objektum lehet bármi. Vannak object-based nyelvek, ahol MINDEN objektum, az osztályok is.
Az osztály többnyire egy típus megvalósítását jelenti.










Az osztály egy új típus definíciója.
Az objektum pedig egy nem beépített típus egy példánya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!