Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen programozói nyelveket...

Webmester-ter kérdése:

Milyen programozói nyelveket használnak egy komolyabb játék megírásához (többi lent)?

Figyelt kérdés

programozási nyelvek, idek, részletek

pl. Vis.C++, opengl, glut vagy amelyeket használnak a programozók, és kérnék egy tutorialos oldalt hozzájuk, hanem nagy kérés

(akár hasznos részletekért is pontozok)



2012. júl. 21. 15:20
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

C++


Valóban youtube-os tutorial kell egy WoW szintű játék megírásához?...

2012. júl. 21. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

[link]


itt a Doom 3 kódja:

[link]

2012. júl. 21. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Játékoknál néhány kivételtől eltekintve egyeduralkodó a C++. Itt most főleg olyan játékokra gondolok, ahol komolyabb grafika és játékmenet van és egy nagyobb csapat dolgozik rajta és az elkészítési ideje >1 év. Itt szinte minden esetben C++-t használnak, esetleg assembly betétekkel megspékelve a gyorsaság kedvéért.


Manapság különválasztják a játék "logikáját" motortól (tehát ami azt számolja, hogy épp hány ellenségnek kell jönnie, mennyi ideig), itt rendszerint script nyelveket használnak, amelyek közül népszerű a LUA, de az Unreal esetében készítettek egy külön nyelvet erre UnrealScript néven.

2012. júl. 21. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszokat

tutorialok vannak nem csak video-k, hanem a nehe.gamedev.net

itt 3d grafikát elég jó szinten tanít, de reméltem van valami keményebb is ennél, valamilyen "saját" programozói felület amelyet használnak bonyolultabb játékok megírásánál,

én magam is elszórakozgatom VC++ban, könnyebb kis alakzatokkal, kisebb játék pályák megírásával, és benne mozgással, de komolyat még nem tudok:-(

17/F

2012. júl. 21. 19:21
 5/5 anonim ***** válasza:
Kezdetben mindenki így van. Még John Carmack is egyszerűbb platformjátékokat írt az elején (ld. Commander Keen). Neki sem a Wolfenstein volt az első játéka, ami kapásból 3D-s volt :)
2012. júl. 21. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!