Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Írás alapú web MMO felépítése?

Írás alapú web MMO felépítése?

Figyelt kérdés

Olyan három éve programozok. A web az érdeklődési köröm, nem vagyok amatőr, de a neten komolyabb vizekre szeretnék evezni.., Eddig embereknek készítettem statikus felépítésű honlapokat, amik főképp "dizájn-centrikusak", de egy komolyabb ügybe vágva egy írás alapú MMO játékon agyalok a szabadidőmben, felhasználva az eddigi tudásomat.


Sok utánajárással végre szereztem egy minőségi játékmotort, amit jelenleg tanulmányozok és szétbontok, hogy teljesen megismerjem a felépítését az ilyesminek, mert 100%-osan nem vágtam ezeket eddig.

Tehát a kérdésem, hogy van tanácsotok, tudásotok erről a témakörről? Egy primitívebb motorú játékhoz elég a PHP + db kezelés? + természetesen scriptelés és dizájn, stb. Vagy van egyéb fontos, amiből az ilyen játékoknak feltétlenül(!) fel kell épülniük?


Van tapasztalatotok? Progizókat kérdezek:)

Thx!


2012. júl. 9. 23:16
 1/9 anonim ***** válasza:

Nem tudom hány éves vagy, de úgy másfél évtizeddel ezelőtt nagy divatja volt a MUD-oknak ( [link] ). Gyakorlatilag ezek a jelenlegi MMO-k elődei, szöveges játékok grafika nélkül. Ezek zömmel java alapúak voltak.


[link]


itt egy szócikk, talán segít, még az is lehet, hogy jelenleg is letölthető az engine hozzá.

2012. júl. 10. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Egy webes alapú MMO-hoz php és db elég.

Igazából találd ki, hogy mi kell és valósítsd meg, a programozás erről szól. 3 év tapasztalattal ezt már tudnod kellene és létre kéne tudnod hozni egy ilyen oldalt 0-ról.


De pár gyors gondolat, ami mindig kell (nem csak ide, de alap esetben).

Bejelentkező felület, regisztrálási lehetőség, valamilyen admin panel a felhasználók kezeléséhez, ha nem akarsz a DB-ben matatni, meg ezen felül ami eszedbe jut.


Jó, hogy nézel motorokat, de egyedi elképzelésekhez úgyis egyedi kód kell és gyakran teljesen más megközelítés.


Ami még fontos, hogy a biztonságra nagyon figyelj. Még a leggagyibb oldalaknál is KELLENE erre hangsúlyt fektetni.

Azaz:

- adatbázisban CSAK jelszó hash, lehetőleg sózva valamivel

- MINDEN felhasználótól jövő inputot szűrni (erre lehetőleg valami kész, profik által megírt dolgot használj, az a biztos)

- a javascript NEM nyújt megfelelő biztonságot

- süti helyett session (mivel utóbbi ugye szerver oldalon tárolódik és csak a session ID van a felhasználónál és nem az érzékeny adat)

- a session-nál hasznos ha a böngésző azonosítót és az IP-t is ellenőrzi az ember mindig (megnehezíti a session id lopást, ugye csak az IP ellenőrzés nem ér semmit, ha azonos alhálózatról jön a kérés NAT-olva, a böngésző hosszú beszédes azonosítójával TALÁN könnyebb megfogni a támadót)

- bármi gázos helyzet van a munkamenetet azonnal érvényesíteni kell

- az admin jelszó MINDIG legyen bonyolult, esetleg a felhasználóknak is jó ha be kell tartani bizonyos feltételeket (pl.: minimum 5 karakteres jelszó)


Hirtelen ennyi.

2012. júl. 10. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm! :)


Igen, 3 év után már szerencsére nem olyan zöld a fülem :D, viszont a kezdés előtt kötelezőnek éreztem megkérdezni erről a témakörről mást. Az open source-öket nem is szeretném felhasználni, mert nem mai darabok, viszont vizsgálatnak tökéletes.

Az elképzelés megvan, jelenleg a projekten való melózás menetét tervezzük csak, jön a vázlat, stb.


Köszi még egyszer a felsoroltakat, lementem. :)

2012. júl. 10. 21:05
 4/9 anonim ***** válasza:

Szerintem felejtsd el a PHP-t úgy, ahogy van, meg úgy egyáltalán minden ilyesmit, ami egy stateless kommunikációs protocol-on alapul, ha MMO-t akarsz írni. Flash, TCP-vel, oszt' kész, nem kell bajlódnod session-ökkel, cookie-kal, meg ilyen f*szságokkal.

Persze viszont megvan az a hátránya, hogy meg kell tanulnod TCP szervert írni, meg Flash-ben programozni.

2012. júl. 11. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ez hülyeség.

A PHP is tökéletesen alkalmas erre.

Esetleg egy kis ajax-ot hozzádob az ember és kész is van.


Könnyedén real time-ra is meg lehet csinálni az egészet, mondjuk long pollingos ajax-al, vagy html5-ös sockettel.

Nem kell manapság már flash!


Hasznos lehet: [link]

2012. júl. 11. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Hát akkor hallgass a nagyokosra, és csináld PHP-ban, meg polling-al meg AJAX-al, aztán majd mikor 5000 ember lóg rajta, és f*s lassú az egész, kezdd újra valami értelmes technológiával :)

Azt kell itt megérteni, hogy akárhogy patkolgatják ezt a HTTP-re alapuló web világot mindenféle AJAX-al meg cookie-kal, meg a többi sz*rsággal, egyszerűen nem arra van kitalálva, hogy real-time, kétirányú, állapottartó kapcsolatokat létesítsen a szerver és a kliensek között.

Persze ettől még el lehet kezdeni egy nem arra való technológiára alapulva MMO-t írni, de úgyis zsákutca lesz. Szóval bölcsebb döntés már az elején úgy megválasztani a technológiát, hogy az mindenféle hekkelés nélkül is alkalmas legyen a feladatra, amire szánod.

De persze te döntesz.

2012. júl. 12. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

De a flash sem épp alkalmas erre. Ez a gond.

Ez is csak épp hogy egy cseppnyivel TALÁN jobb, mint a http-s verzió.


(De mondjuk MMO-ból alapvetően a böngészős verzió eléggé hülye dolog szerintem.)

2012. júl. 12. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Szöveg alapú játékból már miért lenne hülyeség a böngészős? A böngésző egy univerzális kliens. Én azért javaslom a java-t vagy a flash-t, mert kliens oldalon a gépek már épp elég erősek, így a szerver válláról le lehet venni némi terhet.
2012. júl. 13. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Köszönök minden választ! :)

Mindenképpen maradok a hagyományos felépítésnél.

2012. júl. 14. 21:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!