Hogyan csinálják meg azt, hogy a karakter ne menjen át a falon? 2D ről van szó.
Figyelt kérdés
És 3d ben mennyivel bonyolultabb?2012. jún. 22. 18:24
1/7 iostream válasza:
Ha nekimegy a falnak, akkor odarakod az ütközés helyére (vagy amit akarsz). Ilyen egyszerű. 3D-ben nagyjából pontosan ugyanolyan nehézségű.
2/7 anonim válasza:
Mindig a következő pozíciót kell figyelned, és ha nincs ütközés akkor odaléphetsz. Az ütközés vizsgálatnak több megoldása is van, kezdetben elég ha szimplán megvizsgálod, hogy a játékos négyzetében van-e valami, és ha igen, akkor oda nem mehetsz... Kicsit komolyabb ha már a távolságát is tudod az ütközéspontnak, és ha a távolság kisebb mint a karaktered gyorsasága, akkor a következő karakterpozíció már az ütközéspont lesz. Ennek csak az a hátulütője, hogy be kell korlátoznod a karaktered sebességét (nem mehetsz gyorsabban mint egy pályaalkotó elem) mert akkor át tudod ugrani a falat. Esetleg ha már komolyabb megoldás érdekel, kezdj el olvasgatni a raytracing-ről.
3/7 A kérdező kommentje:
A raytracinget nem alkalmazzák videó játékokhoz mer valód időben ez túl számításigényes lenne.
Csak filmekben és lassan mozgó objektumoknál és állóképeknél szokták.
2012. jún. 24. 15:56
4/7 anonim válasza:
És a dinamikus világítást hogy oldják akkor meg?
5/7 A kérdező kommentje:
nem tudom de jöhetne egy agy aki felvilágosít minket.
2012. jún. 24. 16:43
6/7 iostream válasza:
Jézusom, hogy jön ide a ray tracing? ÜTKÖZÉSVIZSGÁLATRÓL beszélünk, ami FIZIKA. A testek nem sugarak.
7/7 A kérdező kommentje:
Akkor a ray tracinget árnyékokra és fényekre használják?
2012. jún. 24. 17:32
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!