OpenGL el hogyan kell kirajzolni egy 3cm sugarú kört aminek a belseje üres? És úgy hogy a belseje is kivan töltve színnel?
Ezt a feladatott találtam ki magamnak de nehezen tanulok mert gyenge vagyok angolból.
Segítsetek.
Épp haladó szintű c++ tudásom van csak.
Az OpenGL nem rajzoló program, kellene hozzá egy kis háttértudás is. Az OpenGL mátrixokkal dolgozik projektív térben, ami 3d-s, és itt a párhuzamosak a végtelenben metszik egymást...
Több megoldás is van, ha térben akarsz kört, akkor állítsd be a nézőpontot, a közeli, és távoli vágósíkot.Valami ilyesmi:
glViewport(0,0, width,height);
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
glOrtho (0, XSize, YSize, 0, 0, 1);
glMatrixMode (GL_MODELVIEW);
Majd a rajzolásnál
glBegin(GL_TRIANGLE_FAN);
glVertex2d(x, y);
for(double a = 0.0; a <= 2 * PI; a += da)
{
glVertex2d(x + cos(a) * radius, y + sin(a) * radius);
}
glVertex2d( x + radius, y );
glEnd();
Tehát mint ahogy látod nincs előre definiált kör. Neked kell leprogramozni, na majd utána a gömb lesz szép...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!