Mi a különbség a maya és a 3ds max és a mudbox között?
Sok-mindenben különbözik, ez a három program.
A maya a egyenlőre a leghatékonyabb program, hisz nagyon összetett, és sokoldalú, kezelése gyakorlást igényel, de aztán, a határ a csillagos ég, bár hozzáteszem ezt kezdi felváltani a Houdini, de összességében egy nagyon jó programról van szó.
A 3ds max-ot annyira nem-ismerem, de tudom, hogy filmgyártás terén nem használatos, mert szinte csak modellezésre használható, de arra viszont tényleg alkalmas, bár ez inkább egy haladó szintű program, de a modellezés terén megállja a helyét, akárcsak a Cinema 4d.
A mudbox-ról ezek nem-mondhatóak el, mert ez egy nagyon alapvető, komolyabb szinten semmire sem használható program. A program tervezésénél, és programozásánál, odafigyeltek arra, hogy nagyon egyszerű legyen, de ezzel az egyszerű kezelőfelülettel és a jó átláthatóságával már elvesztette a hatékonyságát, nem-azt-mondom, hogy a jól átlátható program nem-lehet hatékony... csak egyszerűen a motorház alá már nem-nyúltak be, és így csak egy otthoni háromdézgető program lett.
Ha sorrendbe kéne tenni őket a tulajdonságaik alapján, a legjobb mindenképp a Maya, és legrosszabb a mudbox, de ha a kezelőfelületet, és az kezelhetőséget néznénk, akkor ez a sorrend fordítva lenne, ebből látszik, hogy a hatékonyság, és az átláthatóság fordítottan arányos, épp-ezért az lesz a nagy áttörés a 3d világában, amikor érkezik egy minden szempontból megfelelőbb program az eddigieknél.
Ha foglalkozol ezekkel a programokkal, márpedig szerintem foglalkozol, hisz különben nem tetted volna fel ezt a kérdést, tölts le a Houdini-t, ingyenesen letölthető az eredeti honlapról a demó, ami annyit jelent, hogy ott-van a jobb alsó sarokban egy kis felirat.
Minden jót!
A Maya és a 3dsmax tudásban 98%-ban ugyan az, főleg mióta mindkettőt az Autodesk fejleszti. Az animáció területén is! A különbség kezelőfelület tekintetében van, más megközelítést alkalmaz a 2 program, de ezt most nem fogom kifejteni, mert utána lehet olvasni.
A Mudbox tekintetében viszont eléggé mellélőtt az előző válaszoló, szó sincsen róla, hogy egy lebutított 3d program lenne. Leginkább displecement, bump, normal map-ok készítésére alkalmazható. Ha nagyon egyszerűen akarnám megfogamzani, akkor a gyurmázáshoz lehetne hasonlítani. Hasonló a ZBrush-hoz, leginkább karakterekhez szokták használni. Nagyságrendekkel tudja gyorsítani a munkát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!