Miért és mire jó az Objektum Orientált programozás? Hogyan tanulhatnám, érthetném meg?
Nyelvtől független mondom,inkább egy játékprogramhoz hasonlóan. Mondjuk csinálsz egy lényt,aminek van pozíciója , sebessége és iránya,hogy merre megy. Ehhez kell egy prototípus ,ami biztosítja amire ehhez szükség van. Azaz el kell tárolnia bizonyos adatokat. Pl x,y koordináták stb. De vannak itt funkciók is,hogy pl fordulj jobbra , ballra stb..
Ez az osztály.
Ezek után fogod és létrehozol belőle egy objektumot. Az objektum 1db lény lesz,aminek már konkrét koordinátája van és sebessége stb. Ha az osztályból megint létrehozol egy új objektumot,akkor már két lényed lesz, mindegyiknek saját koordinátája sebessége lesz. A jobbra és balra fordulást műveletét pedig saját adataik alapján végzik.
Van mégy egy dolog, az öröklődés.
Mondjuk ez a lényed csak a fenti jobbra és balra fordulást ismerte. De te akarsz egy lényt,ami tudja ezeket is,csak még tud ugrani.Akkor az előző osztály alapján csinálsz egy újat,amibe megadod,hogy örökölje a lény2 a lény1 összes tulajdonságait, de új funkciónak meghatározod létrehozod az ugrás képességét. ..
De ugyanez megy egyébként a windows ablakokban is. van egy ablak osztály,amiből számos ablak objektum jön lére és mindnek van bezár ,átméretez stb gombja és megfelelő funkciója is..
Öröklődésnél meghatározható,hogy a szülőtől (aminek tulajdonságait örökli a gyerek) örökölt tulajdonságokból melyek kellenek.. stb..
Kb ennyi zanzásítva meseszerűen..
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!