Flashben hogyan tudok kaparós sorsjegy játékot készíteni?
förszt of óll:
tanulj mek flessben prokramoszni.
Nem vagyok flash programozó de én ezen elveken gondolkodnék:
Lekapart sorsjegy képe, és egy réteg melyet le lehet kaparni és lekaparásakor átlátszó lesz.
Hmmm...az alpha csatornával játszani szerintem nem érdemes, mert általában az egész képre kiterjedően változtatja meg a képet, azt megoldani, hogy csak azon részén változtassa az alpha csatornát ahol az egér már járt elég bonyolúlt.
A megoldás szerintem a maszkolásban leledzik.
Van három réteg.
1. A hátsó kép
2. A maszk réteg
3. A "lekaparandó" kép
A maszk réteg arra való, hogy átfedéseket hozzunk létre két réteg között.
Itt bővebben tudsz róla olvasni és leírják azt is, hogy hogyan tudsz létrehozni maszkot (nem olyan bonyolult):
Tehát láthatod, hogy a két kép között az a részlet válik átfedetté, amely a maszk rétegen be lett festve.
Ergó ha futtatás közben az egérrel úgymond rajzolsz a maszk rétegre akkor egyre több és több része válik láthatóvá az alsó képnek mivel egyre több befestett rész lesz a maszk rétegen.
Vagyis az egyszeri "egérakrobatának" úgy fog tűnni, mintha a felső réteget kaparná le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!