Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Melyik 3D játék motort ajánlan...

Melyik 3D játék motort ajánlanátok?

Figyelt kérdés

Már régóta érdekel a játékfejlesztés,persze csak hobbi szinten.Nincsenek komoly terveim de azért szeretnék

egy olyan engine-t találni amivel nyugodtan lehet hosszútávon tervezni.


Egy olyan engine-re lenne szükségem,amibe tényleg egyszerűen belehet tölteni saját cuccokat,mint modellek,hangok,textúrák..stb.Olcsó,megfizethető egy hobbi fejlesztő számára,aktívan fejlesztik és nem erőszakolják rá a vásárlást az emberre azzal hogy a próba változat csak X napig használható vagy alapvető szolgáltatásokat ki vesznek belőle.Hanem tényleg átadják hogy gyakorold,ismerd ki és ha tetszik fizess.


Már elég sok engine-t kipróbáltam,néztem de mindegyiknél van valami ami letöri a lelkesedésem vele kapcsolatban és vissza tart hogy tényleg leragadjak mellette,kitartsak mellette.


Itt egy lista arról amit próbáltam és hogy melyikkel mi a problémám:


Unity

-az ingyenes verzióban nincs valósidejű árnyákolás

a fizetés verzió pedig túl drága hogy ezért beruházzak rá

még ha valami frankó játékot is tudnék csinálni akkor se lenne közel 300 000Ft-om arra hogy a játékom látványosabb legyen


Leadwerks

-saját modellek importálása nagyon macerás a próba verzió pedig csak 30 napig működik.igaz a fizetős verzió nem túl drága,de nem akarok azért fizetni érte ennyit hogy 30 napnál tovább tudjam próbálgatni,tesztelgetni,ki tudjam ismerni.A modellek importálási gondjával a program fejlesztője igaz foglalkozik,de úgy csinálja hogy a próba változat mindég vagy 5 verzióval régebbi mint az aktuális.A legújabb verzió-ra pedig éveket kel várni mire próba változatban elérhető lesz.Elég h*lyén csinálja.


Unreal Development Kit

-az engine csak a modern hardvereket támogatja és próbálják a sz*rt is kicsavarni a képességeiből.A gépigénye csak nő és nő és nő és nő.Már lassan gyenge lesz a gépem hozzá,az első Unreal3 motorra épített verziók nagyon szépen futnak de a legújabbak már gyakran lassulást produkálnak a gépemen.Gyakorlatilag szemmel látható milyen őrült tempóban avul el a vasam alatta.


Blender

-a benne készített játékok nagyon lassúak de ami problémásabb hogy régebbi projectek,mentések nem kompatibilies a Blender újabb verzióival.Néha még maguk a modellek sem.Szóval ha csinálok egy játékot,majd kijön a Blender újabb verziója és szeretném abban a játékomon alakítani vagy netalán folytatni ha még nincs kész ez nembiztos hogy megoldható lesz.Ha kijön egy újabb verzió,mindég kezdjem újra a játékom...


DarkBasic Pro

-nagyon lassú és bugos,már évek óta fejlesztik és nagyon nehezen tudják a program hibáit áthidalni.Ráadásul amióta kijött az AGK sokkal kevesebb figyelmet kap mintha lemondtak volna róla.Nem sok remény van azt illetően hogy ez végre valahára kinövi a betegségeit.


GLBasic

-animált 3d modelleket átkozottul macerás importálni gyakorlatilag lehetetlen és erre a program fejlesztője nem is igen fordít figyelmet.Szóval nem várható hogy a közeljövőben ez megoldódik.


FPS Creator

-saját modelleket nehéz importálni és rendkívül bugos

mindég is ilyen volt és az is marad


3DRad

-valós idejű árnyékokat nem generálnak a pont fények csak a napfény,de amit generál az is elég béna az engine fejlesztését pedig felfüggesztették.nem állt le csak a fejlesztők bejelentették hogy más dolguk van ezért újabb verziót a közeljövőben ne várjon senki.Tehát elég kérdéses a jövője.


Szóval minden engine-ben amit próbáltam van valami ami letöri a lelkesedésem és arra késztet hogy keressek valami mást.De egyszerűen nem találok olyat amivel tényleg letudnék ragadni.


Egyetlen engine van ami semmilyen téren nem okozott csalódást,a Game Editor.Nagyon frankó kis 2D engine,csináltam is benne pár játékot amit élveztem de azért szeretnék 3D felé fordulni inkább,de erre nem tudom melyik engine lenne a legideálisabb.Folyamatosan csak csalódást okoz mindegyik.


Tudnátok valamit ajánlani?


Előre is köszönöm.


2012. márc. 14. 19:59
 1/6 anonim ***** válasza:

Én Unity3D-zek, és NAGYON jó, ennél könnyebben kezelhetőt még nem találtam, tudom, hogy nem ingyenes a Pro, de...


Én a Pro-t használom, abból is a 3.5-öst, és nagyon elégedett vagyok vele.


Amúgy nagyon jól együttműködik egyéb szoftverekkel (Photoshop, 3ds max), nevetségesen egyszerű a bennük elkészített asset használata, semmi konvertálás nem kell. Alapból rengeteg shader van hozzá, a Unity közösség segítőkész és nagyon sok hasznos dologgal tudnak szolgálni.


Androidra is lehet fejleszteni vele, vagy Mac-re, de elég sok egyéb dologra is.


Az UDK és a CryEngine3 is nagyon jó lenne, de ahogy mondtad, nagy a hardver igénye és sokkal nehezebb velük dolgozni.


A Unity pedig egy olyan jó közepes ilyen téren, nem kell erőmű neki, viszont nála könnyebben használható 3D-s motort szerintem nehéz találni. Nem véletlenül ilyen népszerű.

2012. márc. 14. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

A Unity valóban nagyon szuper motor.De az ingyenes változatban nincs realtime shadow és PP effekt.

Persze ez még nem gond,csak attól tartok hogyha egyszer egy játékomban ezek valamelyikére nagyon szükségem lenne akkor a Pro változatra ezekért nem tudnék ennyit költeni.Le warezolni meg nem akarom,mert ha jó sikerül a játékom,büszke vagyok rá és szeretném megosztani másokkal,nem szívesen tenném "lopott" motorral.


Szóval hosszú távon átgondolva túl drága nekem,mivel nagy terveim nincsenek csak hobbi.

Ha lenne mondjuk egy basic változata a free és pro között amiben benne van legalább a realtime shadow és pp is mondjuk egy 200 dollárért,nem keresnék más motort egy percig sem.De 1500 dollárért......


De valóban a Unity lehet a legideálisabb motor számomra.Majd még átgondolom mennyire kell nekem az-az árnyék és pp :)


Köszönöm a hozzászólást.Ment pont

2012. márc. 14. 22:30
 3/6 A kérdező kommentje:
Egyébként a 3DRad is nagyon szuper kis motor persze amennyire egy ingyenes maker az lehet.Csak az-az egy bajom van vele hogy egyenlőre nem fejlesztik tovább és ebben sincs realtime shadow.Vagyis csak félig meddig,de a nagyobb gond hogy a fejlesztés szünetel.
2012. márc. 14. 22:47
 4/6 A kérdező kommentje:

Most láttam hogy a Unity-hez az iOS és Android licenszt akciós áron,ingyen kínálják Április 8-ig :)


Így már sokkal érdekesebb,talán letudok mondani az rs és pp-ről azért cserébe hogy ingyen fejleszthetek akár kereskedelmi céllal is 5 platformra :)

Nagyon vonzó ajánlat.


Gyorsan a kosárba is csaptam mind a 2 licenszt nehogy meggondolják magukat XD


Közben találtam egy másik motort ami egész jónak tűnik.

A neve Shiva3D.Rengeteg platformra lehet vele fejleszteni és az ingyenes verzió korlátok nélkül használható de csak tanulásra.Sajét cuccokat is egyszerű importálni bele és az ára is egész kedvező.

400 dollárért aszem 7 vagy 8 platformra fejleszthetünk.

Egész vonzó ajánlat ez is és nagyon jónak tűnik.


Viszont per pillanat a Unity nagyon magára vonzza a figyelmem ezzel a hihetetlen akciójával.

Teljesen ingyen 5 platform,ez nagyon állat még ha valós idejű árnyékolás nincs benne akkor is.


Aszem egyenlőre a Unity-vel maradok de azért a Shiva-t is nézegetem,mert ha netalán mégis csak nagyon hiányozni fog a realtime shadow akkor a Shiva egy olcsó alternatíva lehet erre :)

2012. márc. 15. 20:57
 5/6 anonim ***** válasza:

Az az ajánlat ténylegesen nagyon jó! Unity Technologies nagyon előre akar törni. Végül is jó marketinggel sikerülhet nekik. Az engine-nel kapcsolatban pedig az emberek jó visszajelzéseket kapnak másoktól.


Amúgy milyen projektbe akarsz belefogni, ha megkérdezhetem?

2012. márc. 15. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Egyenlőre csak egyszerű ügyességi és logikai játékokban gondolkozok,esetleg régi 2D klasszikusok remake-ein 3D-ben pár saját ötlettel kiegészítve.Ezekhez ügye annyira nem fontos a realtime shadow.És ha valami jól sikerül a mobil piacon akár még sikeres is lehet.Ezért nagyon örülök a Unity iOS és Android akciójának.


Viszont a jövőben,nem vetném el valamivel elterjedtebb kaland,akció,rpg stílusban is kipróbálni magam.Persze csak valami egyszerű konstrukcióban.Nem áll szándékomban egy FarCry2,Tomb Raider,Skyrim klónt csinálni XD.


De egyszerű elképzelés ellenére a realtime shadow hiánya ezekben a játékokban már kényelmetlenségeket okozhat.

De ez még odébb van és végülis jó dizájnal el lehet vonni az emberek figyelmét az árnyékokról :)(remélem :D )


De ha a mobil piacra sikerül betörnöm,akkor beruházok a Pro-ra :D

2012. márc. 15. 21:44

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!