Megtanultam a nyelvet elég jól de mégsem tudok csinálni semmit mert nem tudom, hogyan miért?
nem tudok logikát kitalálni arra,hogy hogyan valósítsak meg egy szuper mariot.
Hogyan kell programokat tervezni?
Megtanultad a nyelvet? Milyen nyelvet? Ha programozást tanultál, akkor valószínűleg módszereket is tanultál tanulás közben.
Amúgy nem tudom, hogy egy játék elkészítése a valódi célod, vagy egy működő program létrehozása. Ha játékot csinálnál, használhatsz valami 2D-s motort. Ha programoznál a semmiből, akkor pedig nem szóltam, sok sikert.
de nem az a lényeg,hogy meg legyen a játék.
Én magam akarom leprogramozni az egészet.
Meg tudom írni de,hogy oldjam meg,hogy ne menjen neki a falnak a karakter?
Notpad++ & MinGW.
C++,Qt,OpenGL.
Játékmotort használni talán még bonyolítja is a helyzetet ilyen egyszerű esetben.
A lényeg: bontsd le apró feladatokra. Érdemes a grafikát alapból belőni, hogy lásd a haladásodat. A látványosság sokat segít az önmotivációban.
Először tudj mozgatni jobbra-balra valami alakzatot. Ehhez kell egy sebességkomponens és az inputkezelés. A horizontális sebesség ugye háromféle lehet: fix előre, fix hátra vagy 0.
Aztán tegyél bele valami adatszerkezetet, ami tárolja a pályát. A marió elég nagy kockákból épül fel, tehát kezdésnek letárolhatod az egész pályát egy kétdimenziós tömbben, nem lesz túl nagy.
Ekkor téglalapok ütközését kell vizsgálni. Ezt találd ki te, nem túl bonyolult.
Rakj bele gravitációt. Ez is egyszerűsíthető: alapesetben, azaz ha a talajon áll, akkor nem kell számolni semmit, egyébként ha ugrott, VAGY elfogyott alóla a talaj akkor gyorsítod lefelé. Ez már egy bonyolultabb sebességfogalom az előzőnél, de ez sem túl összetett.
És így tovább. Szépen lassan rakd össze a programot, apró lépésekben.
Kezdd egyszerűbb feladatokkal.
A programnyelveket tanító könyvek csak addig mennek el, ameddig begyakoroltatják az adott nyelv elemeit. Ezután nagy ugrás játékprogramot írni.
A feladatot oszd részekre, tanuld meg az illető motor használatát is, tanulmányozz nyílt kódú programokat, és lehetőleg használj tervmintákat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!