Valaki elmagyarázná nekem részletesen? Mert nem sikerült megértenem egy honlapról sem. Nagyon köszi.
Hogyan tudok parancssorból fordítani c++ kódot?
MinGW fordítót használok.És eddig a Code Block fejlesztői eszközt használok ha valamit fordítani kell mert nem tudom,hogy kell parancssorból.
Ha van 2 cpp fájlom,8 fejlécállományom a program directX et is használ akkor ezeket,hogyan fordítsam le parancssorban úgy,hogy kapjak egy debugot és releaset is.
Köszi,hogy időt szántok rám.





Nem fejlécállomány, hanem fejállomány.
Amúgy az alap, hogy
g++ -o programnév *.cpp
Ha -g-vel fordítod (azaz g++ -g ...), akkor telerakja debug információkkal. Alapból "release"-t fordít.
A directx-et hozzá kell valahogy linkelni. Ez a -L illetve -I kapcsolókkal érhető el (az előbbi a tényleges linkelés, az utóbbi a header állományoknak ad meg extra keresési helyet).
A legegyszerűbb módja a megtanulásának, ha pl a codeblocksban meglévő projektednél megnézed a makefilet, pontosabban a mingw-ben lévő make (mingw-make, vagy mingw32-make vagy ilyesmi néven lesz elérhető) programot elindítod a codeblocks által generált könyvtárban, és megnézed, ő milyen paraméterekkel futtatja a g++-t.
Köszi a választ de teljesen érteni szeretném a parancssorból való fordítást nincs erre valami iszonyat részletes anyag valahol?
Mert én nem találok sehol most is azt keresem.





Megtanulom inkább de segítenetek kell egy kicsit legalább.
"A legegyszerűbb módja a megtanulásának, ha pl a codeblocksban meglévő projektednél megnézed a makefilet, pontosabban a mingw-ben lévő make (mingw-make, vagy mingw32-make vagy ilyesmi néven lesz elérhető) programot elindítod a codeblocks által generált könyvtárban, és megnézed, ő milyen paraméterekkel futtatja a g++-t."
Ezt nem tudom megcsinálni mert nincs a meglévő projektemnél semmilyen make fájl.
Akkor,hogy?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!