Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Melyiket programozási nyelvet...

Melyiket programozási nyelvet válasszam?

Figyelt kérdés

Játékprogramozó szeretnék majd lenni később.

Eddig még csak a Pascalt ismertem valamennyire, de kéne

valamilyen modernebb programnyelv, amin amikor már profibb

leszek tudjak foglalkozni számítógépes játékokkal.


2012. jan. 15. 22:30
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
C++
2012. jan. 15. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
67%
C++
2012. jan. 15. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
67%
C++ válaszd mindenképp és ne hallgass rájuk ha mást mondanak.
2012. jan. 15. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
C++ és melette assembly ha mindketöt jóban megérted mint bárki vagy bármi (gép) és tudod is akor bármit megtehetsz:p
2012. jan. 15. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Megpróbálkozhatsz játékfejlesztéssel most is,vannak kifejezetten játékfejlesztésre kihegyezett nyelvek mint a DarkBasic,BlitzBasic vagy GLBasic.Elég sok ilyen van,persze ezek a nyelvek inkább csak garázsfejlesztésekhez jók,de nagyon egyszerű és szórakoztató játékot fejleszteni bennük.


Másik lehetőség

Használhatsz kész motorokat mint a Leadwerks,Unity,Shiva3D,UDK..stb amikre bizonyos nyelveken lehet kódolni.Például Leadwerks-re gyakorlatilag bármilyen nyelven lehet kódolni akár Pascal nyelven is.

Unity-re C#,Python,Java,Shiva3D-re LUA és UDK-ra Unrealscript nyelven lehet kódolni.Ezekkel már komolyabb dolgokat is el lehet érni.


Szóval érdemes több nyelvvel is megismerkedned mivel minden motornál,más,más nyelveket (is) lehet használni.

Ami azt illeti ezen a téren a C++ az utolsó,mert kész motoroknál mint amiket felsoroltam ritka hogy C++ nyelvet lehet használni,általában LUA,Python,C#,Java nyelven lehet kódolni a legtöbb motorra de nem ritka hogy saját nyelve van az ilyen motoroknak mint az Unreal-nál az Unrealscript,Cube2-nél a Cubescript az A Engine-nél a LITE-C..és még sorolhatnám...Szóval ha kész motorokat akarsz használni,a C++-nak veszed a legkevésbé hasznát gyakorlatilag de persze nem árt ha azzal is megismerkedsz.


Ha viszont tényleg komolyan érdekel a "játék programozás" és úgy képzeled hogy a jövőben te magad programozod le magát a motort is,akkor C++ a legalkalmasabb nyelv.


Szóval én azt ajánlom hogy ismerkedj meg minél több nyelvvel és motorral még eljutsz "profi" szintig

2012. jan. 15. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
C++
2012. jan. 16. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
A C++ tök igaz, DE azért ne menjünk el a mobil piac mellett! Tegyük fel, játékokat akarsz készíteni Androidot használó telefonra, ebben az esetben Java. Ha iPhone-ra akarsz fejleszteni, akkor objective-C. Windows phone-ra C#/Silverlight.
2012. jan. 16. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
A neverhood milyen nyelven íródott?
2012. jan. 16. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Azt hiszem a C++ jó lesz, de az egyszerűség kedvéért ránézek

a DarkBasic-re is.

2012. jan. 16. 19:19
 10/13 anonim ***** válasza:

DarkBasic helyett használhatod a DarkGDK-t is ami lényegében

a DarkBasic motorja Visual C++-ra.

2012. jan. 16. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!