Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » DirectX és Opengl között mi a...

DirectX és Opengl között mi a nagy különbség?

Figyelt kérdés
DirectX el csak játékot lehet,de Opengl el már programot?
2011. dec. 9. 21:01
 1/4 anonim ***** válasza:

Nem, igazából mind a 2ő kb ugyan azt tudja (kisebb-nagyobb extrákkal), ezek grafikus libraryk, amik megkönnyítik a grafikus alkalmazások készítését, illetve biztosítják, hogy a videó kártya dolgozzon és ne a processzor szenvedjen egyedül.


Nagy eltérés, hogy a DirectX inkább Win specifikus (végülis az MS gyártotta...) az OpenGL pedig minden platformra van.


Amúgy kis olvasnivaló:

[link]

[link]

2011. dec. 10. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

"DirectX el csak játékot lehet,de Opengl el már programot?"

Mégis hogy lehetne csak játékot DirectX-el? DirectX-el nem lehetne megcsinálni egy fizikai szimulációs programot, vagy egy mérnöki 3D-s épülettervező programot? Ha egyszer alkalmas síkbeli térbeli alakzatok számítógépes modellezésére akkor mégis technikailag mi lenne az akadálya, technikailag mi lenne a korlátozó tényező? Kérek egy ész érvet!

A játék is program, vagy mit is értesz program alatt?

pl.: ilyen egyszerűen utána lehet nézni: [link]


A DirectX (továbbiakban DX) a Microsoft cég egyik csomagja a Windows operációs rendszerhez. Tipikusan multimédiás alkalmazások használják: játékok, média lejátszók és ehhez hasonló programok.

A DirectX gyorsan fejlődött, és hamarosan megjelent a Direct3D. A fejlesztők így egy alternatívát kínáltak az addig a 3D-s grafikában egyedülálló OpenGL-nek. (A Windows NT már a kezdetektől támogatta az OGL-t). A DirectX és az OpenGL versenye egyébként a Microsoft üzletpolitikájának a tipikus példája. Az OpenGL egy több platformos gyűjtemény, a DX azonban csak Windows rendszereken fut.

A DX-nek volt egy hatalmas előnye nyílt társával szemben: az Open GL „csak” grafikai támogatást nyújt, a DirectX viszont a multimédia minden területén (A beviteltől a hangokon, és hálózaton át a megjelenítésig) támogatást nyújt.

2011. dec. 10. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Nagy különbség nincs. Annyi, hogy OpenGL több platformra érhető el, de ez nem érződik, mivel DirectX szimuláció van Linxura is, macen is elfutnak ezek a progik, más platformot meg ritkán használ az ember. A videókártyák mindkettőt támogatják, programozási segédlet mindkettőhöz rengeteg van. Mondjuk inkább érdemes a Direct2/3D-t hasonlítani az OpenGL-hez.
2011. dec. 10. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Valójában mindkettő a multimédiás megjelenítést hivatott szolgálni. Az előző Windows-on, az utóbbi főleg Unix rendszereken ill. ezen belül Linuxon. Óriási különbség nincs, viszont a programozási nyelvben különböző, s a vektorok ábrázolása (pontok vonalak). Viszont lényeges hogy folyamatosan fejlődik mindkettő platform. Érdekességképpen a fejlesztők zöme először Gl-re készíti a játékot, majd ezután ültetik át DirectX-be és optimalizálják több kevesebb sikerrel.:)))
2013. máj. 24. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!