Java: 2D-s grafikus felület készítése, de hogyan?
Sziasztok!
Igen tudom hogy swing, meg a komponensei, de én mégsem erre gondoltam, habár ezek sokszor kielégítő eredményt nyújtanak, egy játék szempontjából nem.
Tegyük fel, hogy egy játék grafikáját kell megoldani.
Ugye kódból tudok ellipsziseket meg négyzeteket rajzolni, de ezek azért korán sem olyan szépek mint pl ennél a java játéknál:
(most hírtelen csak ezt a pl-t találtam :D)
Tudomásom szerint, minden grafika (a példán az autók, emberek, aszfalt stb.) mind-mind JPEG képek, amiket az adott utasításra (pl jobbra fordulás) kicserél egy másik képre ( pl ahol jobbra néz az emberke).
Számomra ez kicsit szokatlan flash után, persze ez a megoldás is elképzelhető.
Ezúton szeretném megkérdezni, hogy ezt evvel a megoldással kell csinálni, vagy van egy hatékonyabb megoldás is?
Illetve mi van a vektoros grafikákkal, lehetséges ilyet importálni majd animálni?
Előre is köszi.
Sokkal jobban jársz, ha primitíveket (háromszögeket, vonalakat) tárolsz el adatstruktúrákban, és a forgatásnak megfelelően transzformálod őket. Így valóban 3D-t is létre tudsz hozni :)
Képekkel sokra nem mész.
Javaban még kezdő vagyok, (egyedül a Flash-hez konyítok vmilyen szinten) ezért elnézzést ha hülye a kérdése: :)
Ezt hogy képzeljem el?
Például csináljak egy osztályt Tank néven amiben megvalósítok egy négyzetet (alap), ami közepén van egy kör (lőállás) és annak a szélén egy vékony négyzet (cső) és akkor felülnézeből egy elfogadható tankot kapok...
Erre gondolsz?
Ha igen, akkor erre a tankra hogy helyezek el egy textúrát, hogy ne csak szimpla szynekből, esetleg színátmenetekből álljanak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!