OpenGL perspektív vetítés. Mi lehet a gond?
Van egy OpenGL programom, vannak benne objektumok, ha egyre közelebbről nézem akkor a középpontnál tisztán kivehető a kép(egy gömb), a kép két oldalán lévő gömbök viszont megnyúlnak, torzítanak? Hogyan lehetne ezt kiküszöbölni?
Van egy metódusom a kamerára ami így néz ki:
private void setCamera(GL gl) {
gl.glMatrixMode(GL.GL_PROJECTION);
gl.glLoadIdentity();
float widthHeightRatio = (float) getWidth() / (float) getHeight();
glu.gluPerspective(75, widthHeightRatio, 1, 1000);
gl.glMatrixMode(GL.GL_MODELVIEW);
gl.glLoadIdentity();
gl.glTranslate(9, 0, 10);
}
Ha a gluPerpective első paraméterét lejjebb veszem, akkor megoldódik a probléma, viszont használok egy SkyBoxot is ami szépen megjelenik, de ha ezt az első paramétert leveszem kisebbre(gluPerspective) akkor viszont az kezd el torzítani. Mi lehet a gond?
Te lehetsz az első, aki segít a kérdezőnek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!