Mire használják és mikor kell létrehozni új típust? . C++
Például, ha egy objektumot akarsz létre hozni vagy egy struktúrát.
PL.
Létre akarsz hozni egy olyan típust, ami egy diák adatait tartalmazza.
struct diak{
char knev[10];
char vnev[10];
struct szuldat{
int ev;
int ho;
int nap;
}
}
És ezt minek hozzam létre mire használjam én ezt pl..
Nem értem bármilyen problémát meg tudtam oldani eddig típusok és objektumok létrehozása nélkül akkor most mire használjuk.
Nézd, bármilyen problémát meg is LEHET oldani mindenféle magasabb szintú eszközök nélkül. Nem azért vannak, mert nélkülük lehetetlen lenne valami, hiszen ők maguk is egyszerű gépi kódra fordulnak.
Ha majd érted az objektumorientáltságot, akkor érteni fogod, miért kellenek új típusok.
Sima objektumokat meg azért érdemes tartani, hogy ha pl van egy olyan rekord a programod világában, hogy egy név meg egy szám együtt (mondjuk név + TAJ), akkor azokat ne kelljen mindig két változóval kezelni, hanem összeraksz egy egyszerű structot, és akkor együtt tudod őket másolgatni, felülírni, együtt kezelődnek. Nagyon hasznos eszköz, persze ez nem OO.
Az objektum-orientáltság arra a célra szolgál, hogy a megoldandó problémával kapcsolatos valóságos entitások, és/vagy a rendszer komponenseinek állapotát és viselkedését objektumok segítségével modellezd.
Mondjuk írnod kell egy FPS játékprogramot, akkor a pályán megjelenő tereptárgyakat, vagy az ellenfeleket osztályokként modellezheted. Való igaz, hogy megoldhatod anélkül is, de egy bizonyos méret felett már egyszerűen nem lehet a hagyományos módszerekkel áttekinthetően lefejleszteni egy rendszert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!