Hogyan tudnék kisfilmet csinálni?
ilyesmire gondoltam:
http://www.youtube.com/watch?v=M4yCwlDxPtY
és milyen programmal lehet?a picasa 3 jó hozzá?
és hogy is megy ez az egész?
Jó nagy fába akarod vágni a fejszédet.
Három alkalmazást is tudok neked ajánlani:
3D Studio Max (rengeteg plugin van hozzá, kezdésnek ezt ajánlanám)
Blender (ingyenes)
Maya (kezdőnek nem javaslom)
Én 3D Studio Max-szel szoktam dolgozni, ezért erről az alkalmazásról tudok egy neked néhány mondatot írni.
Ezek csak főbb irányvonalak, és munkafolyamatok, amiket meg kell tanulnod:
- 3d Modellezés:
El kell sajátítani magas szinten a lowpoly és highpoli modellezési technikákat, hogy létre tudd hozni a szükséges object-eket, modelleket. Sok modellezési technika létezik, és meg kell tanulni, mikor melyiket célszerű alkalmazni.
- Textúrázás, materialok:
Meg kell tanulnod az objetumaid anyagozását, vagyis, hogyan készít textúrákat, anyagokat. Ehhez szükséged lesz egy képszerkesztő alkalmazás (pl Photoshop) profi szintű ismeretére. Célszerű megismerni a bump map és displacement map, reflection map stb készítését is.
A materialok készítése sem olyan egyszerű dolog, melynek elsajátításához rengeteget kell gyakorolni és próbálkozni, hogy megfelelő eredményt érj el.
- Bevilágítás és környezet:
A scene-eknél nagy jelentőséggel bírnak a megfelelő fényforrások és a környezet, mivel ezek egymásra hatással vannak. Rengeteg fényforrástípus közül lehet választani és, amiknek megfelelő beállítása nagy szakértelmet kíván.
- Animáció készítése:
A timeline-t tudni kell használni. A karakterek készítéséhez ismerni kell a biped-ek használatát, és a csontok (bones) készítésének menetét. A skin-ezéshez is érteni kell. A 3DS Max beépített alkalmazási a Character Studio mely a karakterak animálására szolgál.
Másik bepítétett alkalmaszás a Reactor, mely fizika, dinamika stb használatát teszi lehetővé.
- Renderelés:
Az elkészült scene-t legvégül ki kell renderelni. Sokféle renderelő motor létezik, Pl a beépített Mental-ray, mely nagyon jó renderelő motor, de az elsajátítása nem könnyű.
Kezdő felhasználónak a V-ray-t ajánlom, melyet külön kell beszerezni, mivel nem része a 3DS Max-nek. A használata egyszerűbb a Mental-ray-nél. Jó minőségben lehet vele renderelni, igaz nincs annyi lehetőség benne mint a Mental-ray-ben.
A V-ray használatát rengeteg gyakorlással tudod csak megfelelő szinten elsajátítani, hogy megfelelő végeredményt kapj. A renderelés nagyon erőforrás igényes, és itt jön elő az, ezért kell a modellezési technikákban nagyon járatosnak lenni.
Az animáció készítéshez nem biztos, hogy egy nagyon nagy teljesítményű számítógép elég lesz, mivel egy pár perces animáció renderelése akár több napig, hétig vagy hónapig is eltarthat, ez rendszerint a scene összetettségétől és a render beállításoktól, felbontástól stb függ.
Animáció készítéshez rendszerint számítógépparkot szoktak használni, a megfelelő teljesítmény biztosítása érdekében.
Pont most renderelek egy egyszerű kb 1 perces animációt, jelenleg 1 db nagy teljesítményű számítógéppel, és kb másfél nap alatt fog elkészülni, és a scene nagyon egyszerűnek mondható.
Ha highpoly látványterveket készítek, nagy (ezek a scene-ek általában már nagyon bonyolultak, összetettek, és nagy felbontásúak), ami általában 4-5 képet jelet, ilyenkor több órát is igénybe vehet.
Az általad linkelt animációt otthon, saját számítógépeden nagyon időigényes lenne elkészíteni. Csak a scene megalkotása rengeteg munkával jár, és a renderidő iszonyatosan hosszú lenne. Egy ilyen projekthez már munkaállomás használata célszerű. Ilyen animációkat egyébként rendszerint csapatban készítenek.
Profi szinten egy 3D modellező alkalmazás elsajátítása akár több évig is eltarthat, és nem mindenki képes az elsajátítására, és némi művészi és műszaki érzék is kell hozzá.
Itt megnézheted néhány alkotásunkat:
Hosszabb animációkat is lehet készíteni ezekkel az alkalmazásokkal, de egy összetett highpoly animáció kirenderelése nagyon hosszadalmas lehet.
Itt láthatsz egy nagyon jó példát:
http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo
Ennek az animációnak a renderideje 110 nap volt, és a videó hossza nincs 6 perc sem. Ha nem vagy tisztában a rendereléssel, az az a folyamat, amikor az elkészített animációt kimented egy általad meghatározott formátumban (mondjuk készítesz belőle egy avi videót). Szóval ez nem érdemi munka, ekkor csak a gép dolgozik, amíg a végtermék el nem készül, és ilyenkor rendszerint a processzor 100%-os teljesítménnyel ketyeg, vagyis más alkalmazásokat közben nem is igen tudsz használni a számítógépen.
A Blender használatában nem vagyok igazán járatos, én rendszerint 3D Studio Max-szel dolgozom, ezért a Blender használatához nem tudok segítséget nyújtani.
Nem semmi
nagyon profik vagytok :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!