Ezeket az új 2010-2011-es játékokat mibe programozzák?
Nyelvezetre? Hát az C++, főleg. A sebességkritikus részeken biztos (grafika, útvonalszámítás, AI egy része). A többit meg ami épp kézreesik. Szokták a LUA-t, mint AI scriptelő nyelvet emlegetni, meg általában a konfiguráció az saját scriptnyelvet definiál a játékoknál. De nagyrészt C++.
Milyen program névre gondolsz? Ha használnak IDE-t (mert nem minden nagy programhoz használnak, és az sem feltétlenül igaz, hogy a vállalatnál MINDENKI ugyan azt használja, tudom mert én is egy viszonylag nagy programon dolgozok), akkor az bármelyik elterjedtebb lehet (értsd VS, Eclipse, Netbeans). De sokan emacscsal, notepad2-vel programoznak (igen, nagy, céges környezetben is).
Attol függ milyen játékra gondolsz.
Az ilyen neten játszható egyszerű mongyuk 2dimenziós játékokat pl flashben vagy hasonló nyelveken.
Ha pl crysis meg hasonló szintű játékokra gondolsz azokat leginkább C++ ban vagy C ben a programozási nyelvet tekintve és a grafikai/megjelenítési részhez leginkább directx(ami a direct... kezdetü api-k összefoglalóneve) és opengl könyvtárakat haználnak.
Ezeket a játékokat a cégek a saját enginjeikkel írják meg(pl a crysist a cryengine).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!