Milyen módon lehet 1 szerverrel több kliens kezelni?
Két módot ismerek.
Az első az, hogy minden kliensnek külön szálat indítasz. A szálat mindig a kliens csatlakozásakor indítod, és használva lokális változókat tudni fogod, hogy ki küldött és mit. (látsd: TThread és TCustomThread)
A második az, hogy csak egy szálat indítasz. Ekkor valójában két szál van, mivel neked egy olyan hálózati osztályt kell használnod, ami egy pufferben tárolja a fogadott adatokat, amíg a program fel nem dolgozza őket.
Az első megoldás jelentősen gyorsabb, és jobban reagál, viszont lelassul, ha túl sokan próbálnak egyszerre adatokat küldeni. A másodikat nehezebb megcsinálni, és az esetek nagyrészében lassabb is, de ha összevegyíted az elsővel, és annyi szálat hozol létre ahány magos processzorral rendelkezik a szerver gép, és egyenletesen osztod el a klienseket, közben figyelve az aktivitást, ami szerint átcsoportosítod őket, akkor gyorsabb. :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!