A klánháborút, és a hasonló közösségi internetes játékokat mivel programozzák?
A travian például dedikáltan PHP alapú. De ugye meg kell különböztetni a szerveroldalt a kliensoldaltól.
Szerveroldalon kell valamilyen nyelv, ami kezeli a sessionöket meg betartatja a szabályokat és játsza magát a játékot a játékosok inputja alapján, és kiadja az infókat, ez lehet PHP, Java meg kb AKÁRMI, mert bármilyen nyelven lehet szerveroldali kódot írni amit a szerver futtatni tud. A legelterjedtebb a PHP, kiforrott rendszere van a Java-nak és a ASP.NET-nek, vannak Ruby-s, Pythonos rendszerek is, de az első háromban nyelvi szabványok adják alád ezt.
A kliensoldalon meg ugye attól függ, mit akarsz. A legegyszerűbb hogy sima html-t vágnak eléd, statikus információkkal. Egy fokkal interaktívabb, ha js-el mindenféle számított tartalmakat jelenítenek meg, vagy normálisabb kezelőfelületet adnak. Még erősebb ha mindenféle AJAX-os megoldásokkal laplekérés nélkül tudsz irányítani mindenfélét. A tipikus ilyen játékok általában PHP és html némi javascripttel.
A flash az ezzel párhuzamos dolog, azaz ugyanazt tudod elérni vele, csak más úton, de szerintem nem szokás ilyen játékot flashsel megoldani.
Mennyi idő? Össze lehet dobni egy nap alatt is egy egyszerű játékot, de általában fél-egy év, hogy egyrészt bírja a terhelést, biztonságos és kiegyensúlyozott legyen, valamint a jogi és pénzügyi feltételeket is tisztázni kell, miből tartod fennt a szervereket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!