Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A nyelvészet ennyire fontos?

A nyelvészet ennyire fontos?

Figyelt kérdés
Még valamikkor tavaly beszélgettem egy programozóval, aki azt mondta, hogy a minőségi programozáshoz elengedhetetlen a nyelvészeti ismeret, hiszen a programozó programnyelvekkel dolgozik. Ez igaz? Tényleg kell nyelvészeti ismeret is a jó programozóknak?

jan. 9. 16:38
1 2 3 4
 21/39 anonim ***** válasza:
71%

#19

"Három nyelvet senki nem beszél anyanyelvi szinten"

Te fogyatékos vagy? Itt elég egyértelműen a C2-es nyelvvizsga szintre gondol, ami bizony a native, tehát anyanyelvi szinten beszélt nyelv. Ezt pedig el lehet sajátítani.


"Aki meg sok (legalább öt-hat) nyelvet beszél, az már elég erősen képben van nyelvészeti kérdésekben, legalábbis egy olyan átlagemberhez képest, aki történetesen nem nyelvész"

Nem, te kegyetlenül idióta vagy. Egyik se lesz képben nyelvészeti kérdésekben.

Amikor nyelvészetet tanulsz, akkor nem nyelvhasználatot tanulsz, hanem azok felépítését működését. Ezt nem kell ismerned nyelvtanuláshoz. Sőt, kifejezetten nem így oktatnak ott, ahol effektíven oktatnak.

jan. 11. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/39 A kérdező kommentje:

" C2-es nyelvvizsga szintre gondol,"


C2 és anyanyelvi szint között fényév különbség van. Először talán azzal próbálj meg képbe kerülni, hogy mit is jelent az, hogy anyanyelvi szint.


"Amikor nyelvészetet tanulsz, akkor nem nyelvhasználatot tanulsz, hanem azok felépítését működését."


Amikor a sokadik nyelvet tanulja valaki, akkor a korábban elsajátított nyelvek szerkezeti felépítése, szabályrendszere, szintaktikája, egyedi pragmatizmusa segíti őt abban, hogy a nyelvet, amit éppen tanul, sokkal hamarabb tanulja meg mint az, aki egy idegen nyelvet sem, vagy esetleg egyet beszél. Ez akkor is így van, ha a korábbi nyelvektől merőben eltérő szerkezeti felépítésű nyelvet tanul. Sajnálom, hogy nekem kell tudatnom a szomorú hírt, neked semmi közöd nincs a nyelvészethez, a logikához meg még annyi se.

jan. 11. 06:21
 23/39 A kérdező kommentje:

Bringamanó,


"_Egy_ nyelv megtanulásához nem kell nyelvészetet tudni "


Dehogy nem kell. Elég sok nyelvtanár hangoztatja is, hogy egy idegen nyelvet megtanulj, először magyarul kell megtanulnod. Ami nem azt jelenti, hogy az illető ne tudna beszélni magyarul, hanem azt, hogy tudnia kell mi az a névelő, névutó, személyes névmás, mi az az igeidő, mik a szófajok, határozók, jelzők. Ezek ismerete nélkül is meg lehet tanulni egy idegen nyelvet, de sokkal keservesebb lesz az út. Ha nyelvi közegben tanulja, akkor a kényszerűség nyilván segíteni fogja.


"Minél több nyelvet tud valaki, annál több olyan dolgot tud, persze, aminek egy részét a nyelvészek is, de attól az még nem ugyanaz, csak kis átfedés van."


Nem olyan kicsi az. Az emberiség első nyelvészei olyan emberek voltak, akik több nyelvet beszéltek. Ezeknek az elsajátított nyelveknek a jellemzői egy koponyában kaptak helyet, ami lehetőséget adott a koponya tulajdonosának a nyelvek elemzéséhez. Ezek az emberek ismerték fel, hogy egy nyelvnek van nyelvtana, rá jellemző szabályrendszere. Ezek az emberek alkották meg a nyelvészet első fogalmait. Ők kezdték el a nyelvek rendszerezését, ők ismerték fel először, hogy vannak nyelvcsaládok. Azt is, hogy milyen nyelvi hasonlóságok és milyen nyelvi különbségek vannak két vagy több nyelv között. Aki olaszul tud, az nagyon hamar megtanul spanyolul, portugálul, de a román sem lesz számára tragédia. A németül beszélő, ha soha nem tanult angolul, akkor is sokat megért az angolból, egy keveset a hollandból is.

jan. 11. 06:45
 24/39 anonim ***** válasza:
88%

#22

"C2 és anyanyelvi szint között fényév különbség van. Először talán azzal próbálj meg képbe kerülni, hogy mit is jelent az, hogy anyanyelvi szint."

Szellemi fogyatékos... A vizsga definíciójával vitatkozol...

"C2 Proficiency (CPE) is our highest-level English language qualification – proof that you can speak English like a native."


"a korábban elsajátított nyelvek szerkezeti felépítése, szabályrendszere, szintaktikája"

Csak nagyon sok esetben nem így tanul nyelvet az ember, sőt, ezt tartják a rossz módszernek.

A magyarok pont azért szarok angolból, mert szabályokat tanulnak az iskolában és többségük nem is tud angolul. De pl. Finnországban, ahol ilyet nem tanítanak, ott simán beszélnek 3-4 nyelvet mire kikerülnek az iskolában.


"Ez akkor is így van, ha a korábbi nyelvektől merőben eltérő szerkezeti felépítésű nyelvet tanul."

Csak nem tanulsz szerkezetet, mert attól még nem fogsz nyelvet beszélni.

A logikád azt jelentené, hogy egy nyelvész minden nyelvet tud beszélni, mivel ő ezeket a szerkezeteket megtanulta. Ezzel szemben ez nem igaz.


"Sajnálom, hogy nekem kell tudatnom a szomorú hírt, neked semmi közöd nincs a nyelvészethez, a logikához meg még annyi se."

Sajnálom, hogy nekem kell tudatnom veled a szomorú hírt, de az IQ-m a felső 1%-ban van, már csak valószínűség alapján is itt te vagy a hülye.

jan. 11. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/39 A kérdező kommentje:

"proof that you can speak English like a native."


Ez annyit jelent, hogy valaki úgy beszéli az angolt, ahogy az angol nyelvterületen született beszélők és nem azt, hogy anyanyelvi szinten ismeri a nyelvet. Különbség: a C2-től nem várja el senki, hogy megértse azokat a nyelvi leleményeket, szándékos vagy eshetőleges hangzásbeli torzulásokat, amelyekre értelemszerűen csak egy anyanyelvi szinten beszélő képes.

Egyszerű példa erre: Tuvudsz ivigy beveszévélnivi? Valami ehhez hasonló, angolban elég nehezen menne a C2-eseknek.

A C2-esek csak kiválóan beszélik a nyelvet, de nem anyanyelvi szinten.


Nyelvet tanulni két féle módon lehet. Skolasztikus és belátásos módszer szerint. A skolasztikus az, amikor megismerem a szabályokat és azokat alkalmazom. A belátásos meg az, hogy nem készen kapom a nyelv szabályrendszerét, hanem még azt is nekem kell feltárnom. Ez utóbbi módszer sikere olyan esetleges, hogy a nagybátyám huszonnyolc év alatt sem volt képes megtanulni angolul ezért a lányát cipeli magával ha orvoshoz megy. Nem ő a világban az egyetlen.


Az meg engem totál nem érdekel, hogy neked hányas az IQ-d. Aki saját magát ilyesmivel kényszerül szopogatni, vigasztalni, arról megvan a sommás véleményem.

jan. 11. 09:37
 26/39 A kérdező kommentje:

Pánini (i. e. 5. század) lefektette a szanszkrit nyelv nyelvtani szabályait. Jelölési rendszere hasonlít a modern matematikai jelöléshez, a metaszabályokat, a transzformációkat és a rekurziókat olyan kifinomultan használta, hogy nyelvtana a Turing-gépével ekvivalens számítási erővel rendelkezett.


Pánini műve a modern formális nyelvtanok elméletének előfutára is, a legtöbb mai programozási nyelv által használt Pánini-Backus forma szintén jelentős hasonlóságokat mutat Pánini nyelvtani szabályaival.


Pingala (i. e. 4. század – i. e. 1. század között) prozódiáról, versmértékekről írt, értekezésében a rövid és hosszú szótagok különféle kombinációjakor a kettes számrendszerhez hasonló eszközt használ.



Fentiekkel én igazolva látom a kérdésben foglaltakat. Egy jó programozónak tényleg szüksége van a munkájához, átlagot meghaladó nyelvtani ismeretekre is.

jan. 14. 11:18
 27/39 Szirty ***** válasza:
88%

"Az a baj, hogy kevered a szezont a fazonnal."


Inkább az a baj, hogy etetitek a trollt.

jan. 14. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/39 anonim ***** válasza:
83%

Semmi köze nincs hozzá.

Nyelvészet: Az emberi kommunikáció, szóbeli vagy írásos formában, a kultúra és a társadalom részének elemzésére összpontosít.

Programozás: Az utasításokat számítógépek számára tervezik és írják meg, gyakran specifikus szintaxisok és logikai struktúrák segítségével.


Nyelvészet: Fonológia, morfológia, szintaxis, szemantika, pragmatika stb.

Programozás: Algoritmusok, adatszerkezetek, szintaxis, tervezési minták stb.

jan. 14. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/39 BringaManó ***** válasza:
83%

"Fentiekkel én igazolva látom a kérdésben foglaltakat. Egy jó programozónak tényleg szüksége van a munkájához, átlagot meghaladó nyelvtani ismeretekre is."


Oké. Valószínű, hogy ezek alapján is csak te látod igazolva – de sebaj, jogodban áll. :-)

jan. 14. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/39 A kérdező kommentje:

2.1. Út a matematikai formulától az implementációig . . . . . . . . 9

2.2. Feladatok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12

2.3. Típus, művelet, állapot és állapottér . . . . . . . . . . . . . . 13

2.4. Feladatok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14

ABC-k, szavak, nyelvek 15

3.1. Szavak és ábécék műveletei . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

3.2. Véges szavak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

3.3. Műveletek véges szavakkal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16

3.4. Konkatenáció . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16

3.5. Konkatenáció tulajdonságai . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17

3.6. Szavak hatványozása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18

3.7. Szavak tükrözése . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18

3.8. Résszavak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19

3.9. Szavak bonyolultsága . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19

3.10. Mondatok bonyolultsága . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

3.11. A bonyolultságból adódó problémák . . . . . . . . . . . . . . . 22

3.12. Végtelen szavak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23

3.13. Műveletek ABC-kel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23

3.14. Lezárt, pozitív lezárt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24

3.15. Formális nyelvek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26

3.16. Feladatok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27


4.1. Generatív grammatikák . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29

4.2. Nyelvtanok csoportosítása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37

jan. 14. 19:16
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!