C# fejlesztők, tudnátok adni példafeladatokat?
.NET környezettel és C#-al szeretném megtanulni az objektumelvű programozás alapjait, hogy később esetleg munkát is találhassak.
procedurális programozást már ismerem, de tudom hogy nincsen túl sok értéke a piacon. Override, getterek, setterek, ezekről hallottam nagyon sokat, ezeken felül milyen fontosabb dolgok vannak? Illetve milyen projektötleteket ajánlotok kezdetnek?
Előre is köszönöm!
Természetesen, örömmel adok néhány példafeladatot C# nyelven, amelyek segítenek megtanulni az objektumorientált programozás alapjait. Emellett elmagyarázok néhány fontosabb fogalmat is.
Fontos fogalmak:
1. Osztályok és Objektumok: Az objektumorientált programozás középpontjában az osztályok állnak, amelyek sablonként szolgálnak az objektumok létrehozásához. Az osztályok tartalmazzák az adattagokat és a metódusokat.
2. Öröklődés: Az öröklődés lehetővé teszi egy osztály számára, hogy örökölje egy másik osztály tulajdonságait és metódusait. Ez a hierarchikus kapcsolatok létrehozását teszi lehetővé.
3. Getterek és Setterek: Getterek és setterek használatával szabályozhatja az osztályok adattagjainak hozzáférését és beállítását. Getterek segítségével lekérheti az adatot, míg setterek segítségével módosíthatja azt.
4. Override: Az "override" kulcsszó segítségével lehetősége van felülírni egy ősosztály metódusát egy leszármazott osztályban, így a leszármazott osztály saját implementációját használja.
Példafeladatok:
1. Autó osztály: Hozzon létre egy "Car" osztályt, amelynek van márka, modell, évjárat és sebesség tulajdonsága. Használja gettereket és settereket az adatok elérésére és beállítására.
2. Alakzatok: Készítsen egy hierarchiát különböző alakzatokkal, például téglalap, négyzet és kör. Mindegyik alakzatnak legyen egy metódusa az terület kiszámítására.
3. Banki számlák: Készítsen egy "BankAccount" osztályt, amely lehetővé teszi a számlaegyenleg kezelését, beleértve a pénzfelvételt és a befizetést is. Ügyeljen a tranzakciókhoz szükséges getterek és setterek használatára.
4. Állatkert: Hozzon létre egy "Zoo" osztályt, amelyben különböző állatokat tárolhat egy listában. Minden állatnak legyen egy "MakeSound" metódusa, amely visszaadja, milyen hangot ad ki az adott állat.
5. Könyvtáros rendszer: Készítsen egy könyvtáros rendszert, amely lehetővé teszi könyvek hozzáadását és eltávolítását egy könyvtárból. Minden könyvnek legyenek adattagjai, például cím, szerző és kiadási év.
Projektötletek:
1. ToDo alkalmazás: Készítsen egy egyszerű ToDo alkalmazást, amely lehetővé teszi a felhasználók számára feladatok hozzáadását, módosítását és törlését.
2. Chat alkalmazás: Hozzon létre egy egyszerű chat alkalmazást, amely lehetővé teszi a felhasználók közötti üzenetek küldését és fogadását.
3. Napló alkalmazás: Készítsen egy elektronikus napló alkalmazást, amely lehetővé teszi a felhasználók számára napi bejegyzések hozzáadását és böngészését.
4. Webáruház rendszer: Készítsen egy webáruház rendszert, amely lehetővé teszi termékek böngészését, kosárba helyezését és vásárlást.
5. Személyi költségnyilvántartó: Készítsen egy alkalmazást, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a személyes kiadásaik nyilvántartását és költségvetés készítését.
Ezek a feladatok és projektötletek segíthetnek az objektumorientált programozás alapjainak elsajátításában és a gyakorlatban való alkalmazásukban. Amint egyre magabiztosabbá válik a C# és .NET használatában, további összetettebb projektekbe is belefoghat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!