Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mit jelentenek ezek a kifejezé...

Mit jelentenek ezek a kifejezések programozásban?

Figyelt kérdés

scratch

Sokszor hallom youtube videókben, hogy "scratch" programoz valamit. Megnéztem, és egy gyerekeknek való programozói "nyelv" szerűség. De a videókban nem erre céloznak. Aki szokott barkácsolni, talán tudja, mit jelent a DIY angol kifejezés. Mintha annak a szinonímájaként használnák. "Összerak valaki egy programot scratch".

De a konkrét jelentését a programozásban, nem tudom.

Len

Talán szégyen ,de ne mtudom mit jelent a Len. Sokszor olvasom, sokszor változókat neveznek el így, és talán mert kezdő vagyok, de nem tudom mi az, hogy "len".

Ez is angol szó, vagy valamit jelölni akar.

2023. máj. 7. 19:08
 1/10 anonim ***** válasza:
67%
Hogy nullarol csinalja meg.
2023. máj. 7. 19:09
 2/10 anonim ***** válasza:
87%
Len = length (hossz)
2023. máj. 7. 19:10
 3/10 anonim ***** válasza:
5%

Az első, amikor kis "ablakok" mögé "rejtik" a kódokat és így a gyerekek nem ijednek meg a mátrixos monitortól.

Ennek az a lényege, hogy a programozás logikáját, az adott nyelv felepítését megismerjék.

Scratch-ben már egyszerű játékot is lehet programozni.

2023. máj. 7. 20:07
 4/10 anonim ***** válasza:
86%

"Sokszor hallom youtube videókben, hogy "scratch" programoz valamit."

Esetleg "from scratch",

* [link]

* [link]

* [link]

amit talán úgy lehetne fordítani, hogy "a semmiből", "az alapoktól"

"Talán szégyen ,de ne mtudom mit jelent a Len"

Length, vagyis hossz - egy tömbbé, egy listáé, egy összetett adatszerkezeté.

Lásd például a Python nyelvben:

[link]

2023. máj. 7. 20:49
 5/10 anonim ***** válasza:
30%

"start from scratch"

Ezt azt jelenti, hogy 0-ról elkezd valamit, ahogy 1# is írtam. Szerintem erre gondoltál.