Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Visual Basicben lehet valahogy...

Visual Basicben lehet valahogy egyszerű (drothálos) 3D-s grafikát csinálni ?

Figyelt kérdés
Ugy értem, olyan egyszerűen rajzolni 3D-s környezetet mint ahogy egy 2D-s kört, négyzetet, vonalat rajzolni. Sima drothálos objektumokat, egyszinű felűletekkel. Épületek, fák, autok vázlatszerű megjelenitésére gondolok, de azért körbe lehesen járni ezeket.

2023. ápr. 27. 06:38
 1/6 anonim ***** válasza:
5%
Huhhhúú. :)
2023. ápr. 27. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Az "egyszerű" relatív fogalom.

Ha arra gondolsz, hogy vannak-e beépített API függvények, amikkel lehet rajzolgatni, mint 2D-ben, akkor a válasz: ilyen nincs. Két (három) megoldás lehetséges:

1. Leprogramozod. Készítesz saját függvényeket, amiket egyszer kell megírni jól, utána bárhol használhatod.

2. Használod a rendszer által adott lehetőségeket: OpenGL, Direct3D. Ezek igazából a programozási nyelvtől független technikák, ugyanúgy el lehet érni őket Visual Basicből, mint ahogy például C++-ból, vagy Lazarusból.

(3. Keresel egy már kész megoldást. Szinte biztos, hogy az interneten már volt, aki elkészítette a saját megoldását, és ha szerencséd van, akkor mások által felhasználható formában publikálta.)

2023. ápr. 27. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
2: Reméltem, hogy a sok millió dolog közt, kifejlesztettek valami egyszerű könnyen használható megoldást.
2023. ápr. 27. 22:39
 4/6 anonim ***** válasza:
55%

Erre nincs egyszerű, könnyen használható megoldás.

Amit te szeretnél, amikre azt hiszed, hogy csak alig valami, az a dolog legnehezebbje. Ehhez kell a szükséges matek. El kell sajátítani, meg kell tanulni legalább azt, amit ez a feladat igényel. Ez meg annyira nem egyszerű.

2023. ápr. 27. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

"Reméltem, hogy a sok millió dolog közt, kifejlesztettek valami egyszerű könnyen használható megoldást."

A helyzet az, hogy összetett dologra csak komoly kompromisszumok árán lehet egyszerű, könnyen használható megoldást találni. Eleve a 3D természetéből adódóan összetettebb, mint a 2D. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy 2D-s megjelenítőink vannak, 3D-sek pedig technikailag nincsenek, így minden 3D-s objektumot előbb le kell képezni 2D-re. Maga az, hogy valami körüljárható legyen, szintén olyan dolog, ami 2D-ben nem volt probléma, mert ott mindent láttál.

Továbbá a 3D megjelenítés erősen kötődik a hardverfeltételekhez, így nem lett volna célszerű a nyelvbe "bedrótozni". (A 2D-s grafikát is csak nagyon alap szinten támogatják maguk a nyelvek, a fejlettebb dologhoz már ott is valami hardverközelibb technikát szoktak alkalmazni, mint pl. Direct2D, vagy ugyancsak az OpenGL.)

És ha már szóba került, az OpenGL-t pedig már megalkották, ugyanúgy a DirectX-et is, sőt, a Vulkant is, tetszőlegesen választhatsz közülük.

De biztos vagyok benne, hogy ha elég mélyen beletúrsz az internet kínálattengerébe, találni fogsz natív VB-ben megírt megoldásokat is.

Vagy... használsz valamilyen motort (game engine). Ugyan a Visual Basicet nem szokták támogatni, de ha egyik nyelvben tudsz kompetens módon programozni, egy másik nyelvet elsajátítani már nem olyan lehetetlen dolog.

2023. ápr. 28. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
2023. máj. 1. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!