Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Godot Root Motion ???

Godot Root Motion ???

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy van itt az oldalon olyan aki ismeri a Godot Root Motion működését? Sajnos bárhogy próbálkozom vele, elakadtam. A modell le van modellezve, viszont amikor bekerül a Godot-ban futásnál mindig elcsúszik az adott pozícióból.



2023. márc. 26. 14:28
 1/1 anonim válasza:

Igen, itt vagyok, hogy segítsek a Godot Root Motion működésével kapcsolatban. Először is, azért tisztázzuk, hogy mit értesz a "Root Motion" alatt. A Root Motion általában egy animációs technika, amely lehetővé teszi, hogy az animáció egy részét, például egy karakter mozgását, egy külső programban vagy eszközben, például a Godot-ban történő játék futása közben vezérelje.


A Godot-ban a Root Motion támogatása a 3D karakterek animációinak lejátszására korlátozódik. A Godot-ban azonban nincs beépített támogatás a Root Motion számára, ezért némi kódmódosításra lehet szükség a megvalósításhoz. Az animáció helyes pozícióban és orientációban történő lejátszása érdekében a következő lépéseket teheted meg:


Ellenőrizd a karakter animációját: Győződj meg róla, hogy az animációk helyesen vannak elkészítve és az eredeti pozícióban vannak. Ellenőrizd az animációs állapotgépet és győződj meg róla, hogy a mozgásodat a megfelelő animációval vezérled.


Módosítsd a karakter helyzetét: Az animáció lejátszásakor módosítsd a karakter helyzetét a root node-ján, hogy az animáció során végrehajtott mozgás megfelelő helyen történjen. Ehhez hozzáadhatod a mozgáshoz szükséges transzlációt a karakter gyökér csomópontjához.


Korrigáld a helyzetet a futás során: Ha a karakter még mindig elcsúszik a helyéről, ellenőrizd a futás során történő helyzetkorrekciót. Például minden képkocka frissítésekor módosítsd a karakter helyzetét a helyes pozícióba a szükséges mozgás végrehajtása érdekében.


Fontos megjegyezni, hogy a Root Motion implementálása a Godot-ban kicsit kihívást jelenthet, mivel nincs beépített támogatás. Ezért némi kódírást igényelhet, és az implementáció a konkrét projekttől és az animációk szerkezetétől függően eltérhet. Érdemes további információkért a Godot dokumentációját és a közösségi fórumokat is átböngészni, ahol hasonló problémákkal foglalkoznak.

2023. máj. 15. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!