Ezeket a karaktereket hogy mondják C++-ban?
<, >, <<, >>, +, -, ", '
Azon kívül, hogy írásjelek. De konkrétan a programnyelvben mi a nevük?
Oké, operátorok. De összességében, maguknak az ilyen kis jeleknek a neve mi.
Ezeknek mi a nevük?
/t
meg hasonlók.
Ja, meg ott vannak ezek: &
És itt nem az "és" ként értelmezettre gondolok, hanem amikor egy szó után írják közvetlenül.





<, > kacsacsőr
<<, >> dupla kacsacsőr
+, - plusz, mínusz
", ' idézőjelek





"Ja, meg ott vannak ezek: &
És itt nem az "és" ként értelmezettre gondolok, hanem amikor egy szó után írják közvetlenül."
Referencia.





Kisebb, nagyobb, összeadás, kivonás, biteltolás, idézőjel, aposztróf.
Magunk között meg "kisebb jel", "nagyobb jel", vagy "könyökzárójel", igazából erre nincs szabály.





Igazából nincs kifejezett nevük, pont úgy mondják őket mint általában a matematikában. A <, >, +, -, nak pont ugyan az a célja, kivéve az "include" kulcsszó után mikor megadsz egy header fájlt, ami nem a sajátod, akkor kell <> közé rakni.
Ha macskakörmök közé raksz valamit (""), az a string literált jelenti.
A szimpla macskakörmök ('') pedig karaktert jelölnek.
Ami érdekes lehet még az a << és a >>. Ezek a bitenkénti eltolást jelenti, kivéve C++-ban a "cout" és a "cin" kulcsszó esetében, ott kicsit máshogy működnek, de ez jelen van C-ben is és ott csak a bitenkénti eltolásra használják, angolul "shifting" vagy "bitwise shift".
A \t tabulátort irat ki. Tehát egész egyszerűen, mint amikor egy szövegszerkesztőben nyomsz egy TAB-ot, arrébb tolja a kurzort egy tabulációs ponttal.
& - Referencia. Amikor egy változó memóriacímére hivatkozunk, nem pedig magára a benne tárolt értékre.
Például: Ha van egy "foo" nevű függvény és egyik paramétere int* -ot vár (tehát egy pointert egy int típusú változóra). De van már egy int változód mondjuk "var" néven, akkor nem pusztán a var szócskát adod meg paraméternek, hanem &var -t. Ezzel lekéred az int var memóriacímét és ezt dobja be a függvénybe. Ezt hívják cím szerinti paraméterátadásnak.
int foo(int* a);
foo(&var);
\n - sortörés
\0 - nullterminator, vagy string lezáró, esetleg nullbyte. Ez egy láthatatlan karakter, minden string végén ott van (jobb esetben :D). Ez zárja le a stringeket.
Stb, stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!