Hogyan tudok közös pontrendszert beállítani több formból álló játékhoz C#-ban?
Csinálsz egy public osztályt, amiből csinálsz egy objektumot...
Mondjuk kíváncsi lennék milyen lehet a kód, ha eddig sem jutottál el, csak form-okat nyomkodtál.
Átadod a szükséges adatot/objektumkot egyik formból a másikba.
Jobb esetben egyébként a logika teljesen különválik a megjelenítéstől, így az ilyesmi eleve nem is probléma.
#1
Én meg azt mondom, hogy a lehető legkártékonyabb dolog, amikor zsigerből beszólogattok bárkinek, aki próbálkozik.
Igen, van, aki azzal kezdi, hogy csak összedobál pár formot. Aztán majd sorban megtanulja a többi dolgot is.
Hogy egyelőre lehetetlen, amit akar? Persze. Mérföldekre van még attól, hogy egy valódi, élvezhető játékot készítsen. De majd megtapasztalja. Én 25 éve kezdtem programozni. Akkoriban az volt a hóbort, hogy mindenki oprendszert akart írni. Aztán rendre mindenki ráébredt, hogy ez túl nagy falat. A következő nagy ervet aztán már óvatosabban tűzték ki, és nem mellékesen: közben rengeteget tanultak és tapasztaltak.
Én 16 évesen egy Windows 3.1-re hajazó ablakozó keretrendszert akartam írni. Pár hét után rájöttem, hogy ez messze nem az a szint, ami nekem menne. Aztán jött a következő terv, egy szövegszerkesztő. Na, még ez sem volt az én szintem. Snake-klón? Na, az már ment. Aztán folyamatosan tanultam, fejlődtem. És természetesen a siekrtelen projektjeimből is rengeteget tanultam.
Én pont abban látom a problémát, hogy a legtöbben nem mernek kísérletezni, tapasztalni, és csak az eléjük tett tananyagokat tanulják be, ha egyáltalán betanulják. Már ha van egyáltalán, aki eléjük tegye. Ugyanis nem mindenki tanulja iskolarendszerben a programozást.
Szóval... próbáljunk meg kevésbé toxikusan viselkedni!
"Igen, van, aki azzal kezdi, hogy csak összedobál pár formot. Aztán majd sorban megtanulja a többi dolgot is."
Nem értek egyet azzal amit írtál, mert azzal, hogy ész nélkül próbálkozik egyrészt saját magának árt a kérdező, és azt gondolhatja, hogy mennyire nehéz a programozás vagy hogy ő hülye hozzá, esetleg fel is adja még ha a készsége és affinitása meg is van hozzá, mert csak kudarc éri. Másfelől ha sikerül is nagynehezen elérni a kívánt funkcionalitást sokadik próbálkozásra, addigra nagy valószínűséggel egy átláthatatlan, karbantarthatatlan, függőségektől hemzsegő spagettikód lesz, amit jó eséllyel a programozó sem érti aki a kódot írta, hogy miért működik. Ne adj Isten még ha bug is keletkezik a játékban annak a javítása újra egy atomfizikai feladat nehézségével fog vetekedni, ha bele kell nyúlni a kódba.
Természetesen a kérdező lelkesedése az becsületre méltó, de ahogyan a házat sem a tetejével kezdjük el építeni, vagy a differenciálegyenleteket is azután kezd el az ember megoldani, hogy először megtanulja hogyan kell deriválni és integrálni a játékfejlesztésnél is ajánlott először megérteni az alapkoncepciót és általánosan a keretrendszerek működését, majd ha ez megtörtént utána lehet alkotni / programozni.
"Think before Code"
Azért ez nem ilyen egyszerű.
Egy kezdő sokszor ott akad el, hogy nincs egy roadmap, ami alapján haladhatna, nem tudja hogy mit tud, mit nem tud, és hogy mit kéne még tudnia. Valószínűleg ennek a szoftvernek jót tenne egy újraírás, valamilyen mint alapján (MVC, MVVM, ...). De szerintem a kérdező még nem tart itt.
Készítesz egy adatszerkezetet, ami az igényeidnek megfelel.
Ha ez megvan, akkor a formok "érik" el, azaz írják, olvassák azt az egy adatszerkezetet. Nem adódik tovább formról formra semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!