A programozásban objektumnak nevezünk egy memóriaterületet és egy osztály egy példányát is. Nem zavaró, hogy összekeverhető a kettő?
A magasszintűnek nevezett programozási nyelveken a memóriát indirekt módon érjük el. Az objektum tulajdonságokkal van felruházva, ilyenek pl. a típusa, mérete, tárhelye, élethossza, opcionálisan a neve és még egyebek. Az, hogy ebből hogy lesz konkrét memóriacím, már a fordítótól, a célplatformtól és az operációs rendszertől függ. Általánosságban az objektum "valami a memóriában", ami lehet változó vagy függvény. A C++ ennél szigorúbb, a függvények (egyebek mellett) nem objektumok.
Objektum orientált programozásban objektumnak egy osztályból létrehozott példányt nevezzük. Ez egybecseng a fenti objektumdefinícióval, olyannyira, hogy gyakorlatilag ugyanaz.
Az objektum maga mindazonáltal nem "memóriaterület", legfeljebb (indirekt módon) egy memóriaterületet reprezentál.
#3: ott van a link.
"An object is a region of storage (usually memory)"
Ez azért egy elég elismert C++ tutorial, és itt bizony annak nevezik. Bár egyébként magyarul még én sem hallottam eszerint használni az objektum elnevezést.
#6 - Komolyan azt állítod, hogy te magad jobban tudod, mint azok, aki a nyelv specifikációját meghatározták?
Tessék, ímhol a hivatalos referencia:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!