Melyek az objektum orientált programozás legfontosabb részei?
#20 - Az írásom fele az OOP négy alapelvéről szól, azokról az alapelvekről, amik magát az OOP-t meghatározzák. Ezek alapvetően egyformán fontosak, bármelyik sérül, akkor már nem beszélhetünk OOP-ről. A szövegben a SOLID felütésénél jelzem, hogy "személy szerint" - vagyis ez az én véleményem. Más fejlesztők más megközelítéseket preferálnak. Megjegyzem, ezek szembeállítása jóval konstruktívabb, mint az "ez hülyeség" érvelés nélküli kijelentése. (Lehet, hogy őszintébb lenne, a "sry, nem vágom a témát". De tegyük fel, hogy érti)
Azért is tartom fontosnak az OOP megközelítését alkalmazási szempontból, mert tapasztalatom szerint a juniorok remekül felsorolják az elméletet, de amikor a gyakorlathoz kerül a dolog, megáll a tudomány. A SOLID elvek viszont nagyon jó iránymutatást nyújtanak abban, hogyan célszerű felépíteni OOP környezetben egy alkalmazást.
Mivel felmerült a tárgyi tévedés vádja, összevettem az írásomat az elérhető szakirodalommal, de bevallom, nem találtam meg a "a porlasztóra azt mondanád, hogy az egy vezérműtengely" szintű tévedést. Ettől persze még ott lehet, csak hát konkrétumok nélkül nehéz.
Nagyobb baj, hogy a kritikus hozzászólásokból megint süt az arrogancia: elégnek érződik az "ez hülyeség" kijelentés. Csóri kérdező pedig semmivel sem jutott közelebb a válaszhoz. Megpróbáltam egy szakmailag megalapozott választ adni, innen úgy lehet tovább lépni, ha megmutatjuk, és a tévedéseket, így esélyt adva a kérdezőnek, hogy valódi szakmai vitát lásson, amiből rengeteget tanulhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!