Hogyan készül egy számítógépes játék, amelyben egy bejárható terület van? (FONTOS)
FIGYELEM! HOSSZÚ A LEÍRÁS, de kérlek 🙏 olvasd el, mert csak így érthetem meg, és ez fontos nekem.
Ezen már annyit ábrándoztam, hogy eljött az ideje, hogy játékkészítők, programozók, vagy más hozzáértő szakemberek segítségét kérjem, hogy végre megtudhassam az igazat hogy működik ez.
Az érdekelne, pontosan hogy kell elképzelni, hogy adott egy 3 dimenziós pálya, amelyben a karakter közlekedik? Tehát egy készenlévő bejárható pálya van?
Vagy pedig merev képek sokasága van csak, amelyek egyrészt önmaguktól is váltogatják egymást-így előidézve a mozgó környezetet,(mint egy gif) plusz egyszerűen csak váltják egymást a képek akkor is ha mondjuk a járáshoz szükséges billentyűt nyomom ⬆️, vagy az egeret mozgatom(ha járkálós játék), tehát ezesetben olyasmi mint egy mese hogy egy csomó megrajzolt kép van, amelyek adott sebességgel váltják egymást-így mozgóképet előidézve, csak a játéknál bizonyos megadott keretek között ez irányítható?
Mondjuk összességében lehet hogy hülyeséget kérdezek, mert ha egy kész bejárható pálya létezik is mint lehetőség elkészítve, a monitoron mégis csak az utóbbi opció szerint tud megjelenni, tehát az érvényesül, hogy a monitoron valójában csak merev képek váltogatják egymást, aztán hozzáképzelhetem persze hogy van egy létező állandóan jelenlevő terület, de a valóságban nem ez van, mindig csak egy kép van jelen, de irdatlan sok kép van, amelyek összefüggően, összefüggésben, tehát a valóságos 3 dimenziós teret leutánozva, vagyis azt imitálva, annak megfelően megadott sebességgel, és bizonyos megadott keretek és lehetőségek között irányíthatóan váltogatják egymást?
Arra akarok kilyukadni hogy a teljes pálya nem létezik ténylegesen, csak mint lehetőség, amely lehetőségeket a programozó ad meg, mert valójában mindig csak egy kép létezik, de a képek logikusan, a földi környezetünket utánozva, vagyis a valóságot utánozva váltják egymást. Így van ez? Ezesetben a kész pálya csak illúzió úgymond. Tehát nem úgy van mint a való életben hogy létezik egy adott bejárható terület.
Kicsit bonyolult lett, habár lehet hogy csak nekem tűnik annak, más azért egy programozó agya.
Köszönöm, ha végigolvastad, és szánsz még időt egy oktató válaszra is, de az is elég ha szavazásban kattintasz, így van-e?
Előre szólok mindent választ felpontozok.✅
#13 jah igaz..de mostmár mindegy.
#3 Mennyi idő mire ilyen gyorsan tudok építeni a szerkesztőben mint te?
Egy 3D jatek kerlek szepen a ray tracing vagy ray marching technologiaval epul fel. Ez azt jelenti hogy letezik egy palya, ami a memoriaban van, lehet egy sik, azon targyak lehetnek, a sikot lehet gorbiteni hogy hegyek volgyek legyenek stb. A targyak tobbnyire haromszogekbol vagy kockakbol vannak kirakva, pl. igy:
A haromszogeket negyzeteket be tudjak szinezni, es az lesz a modell.
Te hogyan jeleniti meg mindezt a monitoron? Ugy hogy van egy kamera modell, ami a jatekos szeme tulajdonkeppen, es ebbol a kamera poziciobol ugyanugy mint ahogy az emberi agy lat, kilonek egy "feny" sugarat, ez a feny visszaverodik a targyakrol stb, es a program kiszamolja hogyha visszaverodne a feny valamirol, akkor azt a monitoron hol latnank. Peldaul igy:
Es ha a fenysugar eltalal egy gombot pl. akkor a program ki tudja rajzolni utana valahogy igy:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!