Miért léteznek még informatikatanárok?
Egyrészt, mert tanár akar lenni.
Másrészt, attól, hogy ért az irodai szoftverekhez (mert általában csak azokat tanítják iskolában) még nem lesz informatikus, hogy több százezrekért alkalmazzák egy IT cégnél.
"Jelenleg egy pályakezdő tanár a közoktatásban nettó 172 ezres fizetést kap."
Bruttó 312000 (nettó 207480) Ft:
amiről te beszélsz, az az alapilletmény (bruttó 260000, nettó 172900 Ft).
"Aki csak egy kicsit kis konyít az IT-hez, hogy mehet el mégis ennyiért dolgozni?"
Azért, mert pedagógusnak lenni hivatás - még ha nem is fizetik meg annyira.
#1: Az informatikatanároknak tanítanak programozást
a Nemzeti Alaptanterv szerint már általános iskolában tanítaniuk kell programozást:
persze ezt nem olyan magas szinten végzik, de egy általános-/középiskolában nem is programozókat képeznek, így a pedagógusnak sem kell vérprofi programozónak lennie, csak jól tudja oktatni.
#6: A Logo a programozás alapvető struktúráinak látványos megismeréséhez, gyerekek számára teljesen ideális eszköz - világszerte elterjedt.
SQL-t gyanítom adatbázis kezelés (Access?) címén tanulhattatok.
Hogy középiskolában miért nem tanultatok programozni, nem tudom. Talán akkor - mivel nem írtad, mikor jártál általános-/középiskolába - még nem volt annyira hangsúlyos, nem volt meg a kellő szaktudása a tanárnak, vagy nem látta a társaságon, hogy érdemes lenne oktatni ilyesmit (középszintű érettségin nem elvárás, így fakultáción/szakkörben - ha volt - előkerülhetett).
Én tán "gyűröttebb fejű" (és talán szerencsésebb) vagyok: általános iskolában, szakkörön, Commodore Plus/4-en Basic (talán a végére szereztek IBM PC-t is, rajta DOS-szal), középiskolában (1996-) Dos, Windows 3.11, majd Windows 9x, Word, Excel, Powerpoint (talán még 6.0-ás változat), Internet-használat, kevés Linux (telneten keresztül használva - akár otthonról, betárcsázós Interneten keresztül is el lehetett érni az iskolai szervert, így a levélfiókot is), majd fakultáción Access és Turbo Pascal.
5:
Én anno informatikatanár szakon kezdtem, de átmentem proginfóra. Ugynaazt a programozást tanultuk, csak több volt még +1 félévünk, mint a kifutó progmat szakon. Persze ez kevés, hogy valaki programozó legyen, de akik elvégezték a szakot, azok közül konkrétan egyet sem ismerek, aki ma tanítana, éa nem programozóként vagy más IT területen dolgotna. Ellben van olyan ismerősöm, aki gazinfón végzett, aztán mégis úgy gondolta, tanítana, és most tanít, közben a tanári végzettséget is megszerezte.
Hogy a kérdésre is válaszoljak, én úgy látom alapvetően háromféle csoport tanít még a közoktatásban informatikát:
1. Akik lelkesek, és valahogy máshogy finanszírozzák az életüket. Pl. a házastársuk jól keres, vagy pl. örököltek, esetleg korábban mashol dolgoztak, így van valami passzív befektetésük.
2. Azok, akik csak másodállásban csinálják óraadóként, mert az IT-s versenyszférás munka mellett szívesen tanítanak, változatosságot ad az életükbe, hogy tudást adhatnak át.
3. Akik kutyaütők, és totálisan alkalmatlanok a versenyszférás munkára
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!