Tényleg érettségi követelmény a Vulkan?
Nem.
Középszinten nincs is programozás (bár állítólag pár év múlva, amikor átkeresztelik a tantárgyat digitális kultúrára, algoritmizálás lesz már középszinten is), emelt szinten pedig a programozás semmi másból nem áll, mint szöveges adatok feldolgozásából. Ennek részben technikai okai is vannak: amilyen ócska az iskolák gépparkja, szerinted reális, hogy azokon Vulkant, vagy akármilyen más, fejlett grafikus technikát oktassanak?
Emellett óraszám sem lenne rá. 2 éven át van heti 1 kötelező óra. Ez arra elég, hogy egy gyenge középszintet elérjen az ember. A szabad órakret terhére van, ahol ez heti 2 óra 2 éven át, oda talán belefér egy kevéske programozás, de az is tényleg csak a nagyon alap. A fakultációval nyerhető még 2 éven át heti 2 óra (már ahol van), de az sem csak puszta programozással telik, a többi témából is fel kell készülni az emelt szintre, illetve sokan életükben nem programoztak, és úgy mennek faktra. Az a 2 év fakultáció ilyen esetben pont arra elég, hogy ezt a szöveges adatfeldolgozósdit, meg pár programozási tételt magabiztosan elsajátítsanak. Ha emellett még vulkant is kéne oktatni, az csak valamilyen másik téma kárára történhetne. Ráadásul ez inkább technikai, és nem algoritmizálási kérdés, az érettségi viszont pont az algoritmizálásról szól.
Nem.
Mint írták: középszinten nincsen programozás, emelt szinten meg az alapokat várják el - ez szerepel az érettségi vizsgakövetelményeket felsoroló kiadványban:
Egyébként is: a középiskolai informatikaoktatásnak a feladata az, hogy általános ismereteket oktasson és felkészítsen a felsőoktatásra (erre elegendő még az "ócskább" géppark is); nem az, hogy szakembereket képezzen vagy specifikus tudást biztosítson - ez közoktatás (az átlag igényeire szabva), nem szakemberképzés.
#6: Azért, mert ez így korrekt, áttekinthető.
Az érettségire felkészítő tanár láthatja mit kell oktatnia, a tanuló láthatja, hogy milyen jellegű feladatokra számíthat.
"Amúgy mi értelme van külön kiemelni azokat a bizonyos "tételeket", ha minden gondolkodni tudó ember rá tud jönni seperc alatt?"
Ennek több oka is van.
1. Nem tud mindenki rájönni magától, főleg a tanulás kezdeti fázisában nem.
2. A programozási tételek remek példák, amiken keresztül meg lehet tanulni az algoritmizálást.
3. Nagy segítség tud lenni, ha csak elő kell kapni az elmédből a jól betanult tételt, mintha midnen esetben ott helyben kéne megvalósítani. Ami lehet, hogy egyébként nem nehéz, de mégis csak hibalehetőség.
4. Így lehetősége van a gyengébb algoritmizáló képességű embereknek is egy bizonyos szintet elsajátítani. Nyilván aki fejlesztő lesz, az elbukik, ha nem tud magától egy keresést vagy rendezést megoldani, de nem mindenki lesz programozó, aki emelt érettségit tesz, vagy programozást tanul.
#4 (bár állítólag pár év múlva, amikor átkeresztelik a tantárgyat digitális kultúrára, algoritmizálás lesz már középszinten is)
Ezen már túl vagyunk, 2020 szeptemberi tanévtől(hogy előtte hogy volt fogalmam sincs) így hívják, és tanítanak algoritmizálást. De egyébként világos a szitu, rengeteg piszlicsáré programozási meló van ahova nem akarják kifizetni az egyetemet végzetteket, érzésre azt mondanám, hogy 5-8 év legfeljebb, és annyit fog keresni egy ilyen programozó mint egy árufeltöltő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!