A 3D-s számítógépes játékokat hogyan programozzák C++-ban?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"távolodni, közeledni tudjon"
Ilyenkor csak annyi történik pl hogy távolításkor csökkented a képernyőre rajzolt objekt méretét valamint a nézőpont szögétől függően eltolva van kirajzolva. Nem értek hozzá ilyen alacsony szinten de ez csak matek valamint a gpu nak adott információk eredménye a kirajzolt világ.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez a hosszú tutorial nekem (mint hobbiprogramozónak) nagyon érdekes volt: [link] Nem árt némi matematikai ismeret a 3D grafikához, és a tutorial végére sem lesz egy kész játékmotorod, de bepillantást nyerhetsz a témába. A "térben elhelyezés" tiszta matek, az objektum vertexeinek koordinátáit transzformálják egy globális térben (a pályán), és a "kamerát" is transzformálják (valójában a tárgyakat mozgatják, a kamera mondhatni állandó helyen van), aztán leképzik 2D-be (a képernyőre).
A fizikai hatások pedig az elvek, képletek átültetése a programozásba. Pl. ha nyomod az autóban a gázpedált (gomb, joystick, pedál, kontroller, stb.), akkor az algoritmus meghatároz a sebesség függvényében egy vonóerőt, majd számolunk egy pillanatnyi gyorsulást, kiszámoljuk a sebességet, végül azt, hogy mennyi az elmozdulás. Na ennyivel odébb kell kirajzolni az autót. Gyakorlatilag egy fizika házi feladatot old meg a program két képfrissítés között. A gravitáció ugyanez, addig mozdítja lefelé, egyre gyorsulva az objektumot, amíg az földet nem ér.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
hat azert te nem tudom melyik reszere is gondolsz
mert kesz motorokat (engineket) is hasznalhatnak mar legtobbhoz ahol mar nem kell minden "alapdolgot" ujra a kezdetektop alapoktol lepogramozniuk megint
igy tobbet tudnak foglalkozni azzal hogy szebb legyen... vagy eppen a tortenettel
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Univerzális pixel detonátorral
Egy Játék fölég FPS vagy vagy bármi
1 történet meg írása
1a elbírálás
2 karakterek vázolása papíron ( grafikusok dolga pl 4 év és 30 graffos)
2a elemek és tér össze hasonlítása ( hogy amikor bent ülsz a virtuális autódban a kézifék ne a fejed búbján legyen.
3 elegem van!!
gyakorolj az FPS creátoron és megtudod
ja és a HANG
És A zene
a motivumok
azt tudtad hogy amikor a tombraidert készítették 4 est akkor építészek is jelen voltak a 3D grafikusoknál :P
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszi szépen srácok, most már jobban értem.
A matekot azt szeretem :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!