Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A 3D-s számítógépes játékokat...

A 3D-s számítógépes játékokat hogyan programozzák C++-ban?

Figyelt kérdés
Hogyan tudnak egy grafikai elemet úgy elhelyezni a térben, hogy távolodni, közeledni tudjon, legyenek fizikai hatások (pl. autók esetében koccanás, gyorsulás, stb.)?
2021. máj. 20. 20:43
 1/10 anonim ***** válasza:
90%
Ha valaki ezt neked képes pár mondatban itt elmagyarázni, annak a szakmai tudása előtt fejet hajtok. :D
2021. máj. 20. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
79%
OpenGL vagy Direct3D. Ezek apik, amiknek beadod a vertex buffert, amik általában 3D modellek fájlból olvasva. Ezeket aztán transzformációs mátrixokkal mozgathatod, forgathatod, kicsinyítheted/nagyíthatod, egyéb módon torzíthatod (például autó ütközésekor törjön össze az ütközés helyén). Konyhanyelven ennyi, ha komolyan foglalkozni akarsz vele, a lineáris algebra témakörben merülj el.
2021. máj. 20. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
64%

"távolodni, közeledni tudjon"

Ilyenkor csak annyi történik pl hogy távolításkor csökkented a képernyőre rajzolt objekt méretét valamint a nézőpont szögétől függően eltolva van kirajzolva. Nem értek hozzá ilyen alacsony szinten de ez csak matek valamint a gpu nak adott információk eredménye a kirajzolt világ.

2021. máj. 20. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Matek az egész. Pl. prog.hu-n vannak erről érdekes cikkek: [link]
2021. máj. 20. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez a hosszú tutorial nekem (mint hobbiprogramozónak) nagyon érdekes volt: [link] Nem árt némi matematikai ismeret a 3D grafikához, és a tutorial végére sem lesz egy kész játékmotorod, de bepillantást nyerhetsz a témába. A "térben elhelyezés" tiszta matek, az objektum vertexeinek koordinátáit transzformálják egy globális térben (a pályán), és a "kamerát" is transzformálják (valójában a tárgyakat mozgatják, a kamera mondhatni állandó helyen van), aztán leképzik 2D-be (a képernyőre).

A fizikai hatások pedig az elvek, képletek átültetése a programozásba. Pl. ha nyomod az autóban a gázpedált (gomb, joystick, pedál, kontroller, stb.), akkor az algoritmus meghatároz a sebesség függvényében egy vonóerőt, majd számolunk egy pillanatnyi gyorsulást, kiszámoljuk a sebességet, végül azt, hogy mennyi az elmozdulás. Na ennyivel odébb kell kirajzolni az autót. Gyakorlatilag egy fizika házi feladatot old meg a program két képfrissítés között. A gravitáció ugyanez, addig mozdítja lefelé, egyre gyorsulva az objektumot, amíg az földet nem ér.

2021. máj. 20. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Közveszélyes Kontár ***** válasza:
90%

hat azert te nem tudom melyik reszere is gondolsz

mert kesz motorokat (engineket) is hasznalhatnak mar legtobbhoz ahol mar nem kell minden "alapdolgot" ujra a kezdetektop alapoktol lepogramozniuk megint

igy tobbet tudnak foglalkozni azzal hogy szebb legyen... vagy eppen a tortenettel

2021. máj. 20. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Univerzális pixel detonátorral


Egy Játék fölég FPS vagy vagy bármi


1 történet meg írása

1a elbírálás

2 karakterek vázolása papíron ( grafikusok dolga pl 4 év és 30 graffos)


2a elemek és tér össze hasonlítása ( hogy amikor bent ülsz a virtuális autódban a kézifék ne a fejed búbján legyen.


3 elegem van!!


gyakorolj az FPS creátoron és megtudod


ja és a HANG

És A zene


a motivumok


azt tudtad hogy amikor a tombraidert készítették 4 est akkor építészek is jelen voltak a 3D grafikusoknál :P

[link]

2021. máj. 21. 02:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Kérdező AZ IDG milyen motorral dolgozik?
2021. máj. 21. 02:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Köszi szépen srácok, most már jobban értem.


A matekot azt szeretem :)

2021. máj. 21. 18:56
 10/10 A kérdező kommentje:
#8 Nem tudom mi az az IDG
2021. máj. 21. 18:57

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!