A 3D-s számítógépes játékokat hogyan programozzák C++-ban?
"távolodni, közeledni tudjon"
Ilyenkor csak annyi történik pl hogy távolításkor csökkented a képernyőre rajzolt objekt méretét valamint a nézőpont szögétől függően eltolva van kirajzolva. Nem értek hozzá ilyen alacsony szinten de ez csak matek valamint a gpu nak adott információk eredménye a kirajzolt világ.
Ez a hosszú tutorial nekem (mint hobbiprogramozónak) nagyon érdekes volt: [link] Nem árt némi matematikai ismeret a 3D grafikához, és a tutorial végére sem lesz egy kész játékmotorod, de bepillantást nyerhetsz a témába. A "térben elhelyezés" tiszta matek, az objektum vertexeinek koordinátáit transzformálják egy globális térben (a pályán), és a "kamerát" is transzformálják (valójában a tárgyakat mozgatják, a kamera mondhatni állandó helyen van), aztán leképzik 2D-be (a képernyőre).
A fizikai hatások pedig az elvek, képletek átültetése a programozásba. Pl. ha nyomod az autóban a gázpedált (gomb, joystick, pedál, kontroller, stb.), akkor az algoritmus meghatároz a sebesség függvényében egy vonóerőt, majd számolunk egy pillanatnyi gyorsulást, kiszámoljuk a sebességet, végül azt, hogy mennyi az elmozdulás. Na ennyivel odébb kell kirajzolni az autót. Gyakorlatilag egy fizika házi feladatot old meg a program két képfrissítés között. A gravitáció ugyanez, addig mozdítja lefelé, egyre gyorsulva az objektumot, amíg az földet nem ér.
hat azert te nem tudom melyik reszere is gondolsz
mert kesz motorokat (engineket) is hasznalhatnak mar legtobbhoz ahol mar nem kell minden "alapdolgot" ujra a kezdetektop alapoktol lepogramozniuk megint
igy tobbet tudnak foglalkozni azzal hogy szebb legyen... vagy eppen a tortenettel
Univerzális pixel detonátorral
Egy Játék fölég FPS vagy vagy bármi
1 történet meg írása
1a elbírálás
2 karakterek vázolása papíron ( grafikusok dolga pl 4 év és 30 graffos)
2a elemek és tér össze hasonlítása ( hogy amikor bent ülsz a virtuális autódban a kézifék ne a fejed búbján legyen.
3 elegem van!!
gyakorolj az FPS creátoron és megtudod
ja és a HANG
És A zene
a motivumok
azt tudtad hogy amikor a tombraidert készítették 4 est akkor építészek is jelen voltak a 3D grafikusoknál :P
Köszi szépen srácok, most már jobban értem.
A matekot azt szeretem :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!