2D-s game engine. Hogyan kezdjem?
Kezdheted ott hogy először felcsapsz egy gyakorlófeladatokkal teli jegyzetet hogy fejlődj valamint megláshasd azt, hogy jelenleg képes e volnál rá e vagy sem. Sokat fog kelleni használnod is a Google t.
Ezért próbálj keresni egy gyakorlófeladatokkal téli könyvet, jegyzetet és gyakorolj. Aztán ha jól megy akkor opengl t vagy ha nem akarod annyira alacsony szinten csinálni akkor mondjuk sfml, sdl, monogame ezekkel írhatsz egyet. Sok sikert!
Ezek a dolgok nem így mennek, hogy jaj, kéne írni egy game emginét mer' mér' ne.
A játékprogramok fejlesztői még valamikor régen rájöttek arra, hogy egy-egy mászkálós, vagy stratégiai játék számos azonosságot mutat.
Ez ráébresztette őket arra, hogy ezeket a kikerülhetetlenül szükséges rutinokat úgy íarják meg, hogy azok egy későbbi fejlesztés során is könnyen ujrahasznosíthatóak legyenek. Ezek voltak az első game engine-ek.
Neked nem tudom, hogy mi a célod? De ha egy játékprogramot sem készítettél még, akkor a legjobb tutorial, hogy elkezded egyxszerűbb ilyenek fejlesztését, akár úgy is, hogy mások munkáit lekoppintod, vagy módosítod a magad szájíze szerint. Így képbe kerülsz a játékprogramok strukturális felépítését illetően és megtapasztalod, mi az amit egyáltalán érdemes egy bizonyos tipusú game engine-be belefejleszteni.
Amúgy, ne is game engine-nel kezdj, mert az garantáltan soha nem lesz kész, nem lesz belőle semmi, hanem csak egy sprite engine-nel. Ez a moduláris játékfejlesztés legegyszerűbb platformja. Itt a háttér felépítésén, a karakterek mozgatásán kívül max. a hangeffektekkel és az inputtal kell csak foglalkozni. De azt jó ha tudod, hogy még ez is nagyon kemény feladat egy kezdő számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!