Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » 2D-s game engine. Hogyan kezdjem?

2D-s game engine. Hogyan kezdjem?

Figyelt kérdés
Nemrég eldöntöttem, hogy írni szeretnék egy 2D-s game engine-t. Olvastam hogy nem annyira bonyolult mint egy 3D-s. A game enginet inkább tanulási célokból csinálnám, mint hogy játékokat készítsek vele. Tudnátok segíteni hogy hol kéne elkezdeni? Ja és c++-al csinálnám.

2021. febr. 11. 15:06
 1/5 anonim ***** válasza:
83%

Kezdheted ott hogy először felcsapsz egy gyakorlófeladatokkal teli jegyzetet hogy fejlődj valamint megláshasd azt, hogy jelenleg képes e volnál rá e vagy sem. Sokat fog kelleni használnod is a Google t.

Ezért próbálj keresni egy gyakorlófeladatokkal téli könyvet, jegyzetet és gyakorolj. Aztán ha jól megy akkor opengl t vagy ha nem akarod annyira alacsony szinten csinálni akkor mondjuk sfml, sdl, monogame ezekkel írhatsz egyet. Sok sikert!

2021. febr. 11. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Adok néhány linket, ahonnan inspirálódhatsz:


[link]

Az írója szintén csinált egy game enginet, inspirációnak jó lehet.


Ez is egy érdekes blogpost: [link]


És ezt is ajánlom: [link]

2021. febr. 11. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2021. febr. 11. 16:05
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Ezek a dolgok nem így mennek, hogy jaj, kéne írni egy game emginét mer' mér' ne.


A játékprogramok fejlesztői még valamikor régen rájöttek arra, hogy egy-egy mászkálós, vagy stratégiai játék számos azonosságot mutat.

Ez ráébresztette őket arra, hogy ezeket a kikerülhetetlenül szükséges rutinokat úgy íarják meg, hogy azok egy későbbi fejlesztés során is könnyen ujrahasznosíthatóak legyenek. Ezek voltak az első game engine-ek.

Neked nem tudom, hogy mi a célod? De ha egy játékprogramot sem készítettél még, akkor a legjobb tutorial, hogy elkezded egyxszerűbb ilyenek fejlesztését, akár úgy is, hogy mások munkáit lekoppintod, vagy módosítod a magad szájíze szerint. Így képbe kerülsz a játékprogramok strukturális felépítését illetően és megtapasztalod, mi az amit egyáltalán érdemes egy bizonyos tipusú game engine-be belefejleszteni.

Amúgy, ne is game engine-nel kezdj, mert az garantáltan soha nem lesz kész, nem lesz belőle semmi, hanem csak egy sprite engine-nel. Ez a moduláris játékfejlesztés legegyszerűbb platformja. Itt a háttér felépítésén, a karakterek mozgatásán kívül max. a hangeffektekkel és az inputtal kell csak foglalkozni. De azt jó ha tudod, hogy még ez is nagyon kemény feladat egy kezdő számára.

2021. febr. 11. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ!
2021. febr. 12. 05:22

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!