Hogy folytassam ezt a feladatot? C#





@16:14:
Én ezt kezdem nem érteni... Mintha csupa össze-vissza egymásba ágyazott ciklussal akarnád megoldani. Én úgy képzeltem el, hogy írsz egy metódust, amelynek x/y pozíciót, oldalméretet és értéket megadva kiszínezel egy kisebb felületet a képtömbben. Ciklus vagy nem ciklus, ennek édesmindegy volna, hogy mi mi mellett van, vagy sorrendben hogyan következik. Nyilván nem jelentene neked problémát, ha egy olyan mátrixba kéne beírnod az értékeket, ahol egy-egy elem az üzenet betűinek felel meg. Ennek a bizonyos metódusnak az indexelése semmivel sem lenne bonyolultabb.
Mondjuk, amit „kicsiben” így írnál:
keptomb(y, x) = ertek;
abból most ilyesmi lenne:
szinezes(y, x, oldalhossz, ertek);
A kis négyzet koordinátáit persze föl kellene szorozni az oldalhosszával, de ez a metóduson belül is megtehető, kívülről csak az a lényeg, hogy a két irányban hanyadik legyen a kiszínezendő négyzet.
Ezek szerint tényleg túlondoltam. Az y és x koordináták a négyzet bal felső sarkában levő koordinátát jelentenék a szinezes metódusban? Illetve ezt beépítenéd egy másik metódusba, ahol vizsgálod a karaktereket(kisbetű/nagybetű/szám) és aszerint színezel?
Bocsi a sok kérdésért, sokat kell még fejlődnöm. :/





Nehogy azt hidd, hogy én értek a programozáshoz. Ezzel a feladattal csak annyit foglalkoztam, hogy a képtömbbe való átírásnak egy nagyon leegyszerűsített modelljét próbáltam összerakni. Ez mindössze annyit tesz, hogy a beírt szöveg alapján egy karaktertömböt hoz létre, és azt „színezi ki” magának a szövegnek a minden kódolástól mentes karaktereivel – ez csak az elv, a színhármasok tárolására char helyett eleve más adatformátumot kéne használni (pl. R, G, B értékekre szabott structot). A rejtjelezés részével egyelőre nem törődtem, és ha valami homályos elképzelésem van is, nekem ahhoz bizony idő kellene, hogy bitekbe öntsem, az meg most pont nincs elegendő. Érdekes lenne látni a programodat, hátha annak alapján a nálam hivatottabbak is megnyilvánulnak. Az én említett kísérletem itt látható:
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!