Hogyan kell értelmezni az alábbi kódot? (Godot engine gdscript)
A szintaxist nem értem nem pedig a matekot benne.
A kódnak ezt a részét nem értem csak minden más ok:
# set the velocity
vel.z = (forward * input.y + right * input.x).z * moveSpeed
vel.x = (forward * input.y + right * input.x).x * moveSpeed
Olyan mintha létrehozna egy vectort majd anak visszaadná egy memberjét. A dokumentációban nem találok semmit egy vector ilyen módú létrehozására ha egyáltalán az.
Itt a teljes kód:
vel.x = 0
vel.z = 0
var input = Vector2()
# movement inputs
if Input.is_action_pressed("move_forward"):
input.y -= 1
if Input.is_action_pressed("move_backward"):
input.y += 1
if Input.is_action_pressed("move_left"):
input.x -= 1
if Input.is_action_pressed("move_right"):
input.x += 1
# normalize the input so we can't move faster diagonally
input = input.normalized()
# get our forward and right directions
var forward = global_transform.basis.z
var right = global_transform.basis.x
# set the velocity
vel.z = (forward * input.y + right * input.x).z * moveSpeed
vel.x = (forward * input.y + right * input.x).x * moveSpeed
# apply gravity
vel.y -= gravity * delta
# move the player
vel = move_and_slide(vel, Vector3.UP)
Innen van a kód:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!