Unity-be hogy lehet több szinteret futtatni egymástól függetlenül?
Ugye ha betöltök 2 szinteret, akkor mind kettőnek a szintere látszódik, interakcióba lehet vele lépni, stb. Ez nekem pont nem jó. Nekem az kéne hogy a két szintér egymástól függetlenül fusson.
Nem szeretném a szintereket egymás alá/mellé tenni, mert az egész térre szükségem van, meghatározatlan kiterjedésbe. Egymástól függetlenül akarom futtatni a szintereket. Vagy ez unity-be lehetetlen?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Igen. Scene. És azt, hogy legyenek betöltve, és mondjuk mint két szál. Legyenek betöltve, és párhuzamosan történhet rajtuk bármit. Mondjuk egy példa hogy van egy szerverem, és azt akarom hogy a két scene egymástól függetlenül fusson, de semmilyen módon ne tudjanak érintkezni egymással, és a tér bármely irányába tudjanak terjeszkedni. Úgy akarom hogy mondjuk a két scene mint két külön dimenzió.
Csak az a gond hogy vagy addittív módon töltök be egy scene-t, azaz összeadom egy másikkal, vagy csak azt az egyet. Hogy egymás mellett függetlenül fusson, azt nem igazán látom így lehetségesnek megoldani. De hátha.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha azt akarod, hogy pl. gombnyomásra "dimenziót" váltson és a másik látszódjon, akkor azt talán úgy oldanám meg, hogy mind a két scenebe lenne egy nagy parent ami minden GameObjectet tartalmazna a sceneben, és gombnyomásra végigmegy annak a parentnek a child rendererjein azokat ki-be kapcsolva (nyilván amelyik dimenziót látni akarod azt be, a másikat ki).
A két scene GameObjectjei lehetnek két külön layeren, szóval nem tudnak egymásba ütközni (mert attól, hogy nem látod a colliderek még működnek) : [link]
Ez nagyobb sceneknél mondjuk erőforrásigényes lehet, ezért ha vannak ugyan olyan GameObjectek mindkét dimenzióban/sceneben (pl. terrain), akkor azok lehetnének egy harmadik sceneben, ami nem változik.
Ilyesmire gondoltál?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem is kell feltétlen két nagy parent, akár használhatod ezt is az összes renderer megkeresésére:
Nyilván úgy lenne a legjobb, ha mondjuk a Startnál megkeresnéd az összeset, azt pedig elmented a memóriába (a parentes megoldás esetén is, de ez talán jobb).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!