Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy analóg km órát, hogyan a...

Egy analóg km órát, hogyan a legegyszerűbb összekötni, egy játékkal (többi lent)?

Figyelt kérdés
Szóval, arra lennék kíváncsi, hogy láttok e módot arra, hogy egy "Hasler ag Bern RT12" Vasúti tachométert, ami úgy működik, hogy van benne, egy 24V váltóáramú motor és az forgatja (a valóságban a vonat kerekéhez egy generátor van kapcsolva, és az az által termelt áram hajtja meg a motort, ami forgatja a mechanikát), az óra belsejét. Ezt az órát össze szeretném kapcsolni, egy vonatszimulátorral, hogy az ottani sebesség értékét mutassa, mint az alábbi viddeón: https://www.youtube.com/watch?v=jJV2d7nDSL0&t=32s

2020. aug. 20. 16:09
 1/7 anonim ***** válasza:
https://www.youtube.com/watch?v=34cqB6zdAEc akarsz te ennyit kínlódni vele? :)
2020. aug. 20. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Alapvetően igen, kivéve, hogy az invertert kihagynám, mert az egy vagyon. Igazából van egy ötletem, de az nem túl pontos. Szóval ugye ez egy 24 voltos motor és az óra 120 ig van skálázva ami 12(a 10 esek) vastag vonlat és még 12 vékonyat(az ötösök)az ugye össz. 24 vonal tehát elvileg, ha minden 5 km/h növekedésnél, a motornak 1 voltal többet kell kapni, ez meg is oldható, csak nem pontos, és nem is néz ki olyan jól, ha a mutató ötösével ugrál.
2020. aug. 20. 19:39
 3/7 A kérdező kommentje:
És ugye ebben az esetben +1 km/h 0.2 volt adásával történne, csak én ahhoz nem vagyok elég profi, hogy a játékból jövő output információt, azaz, hogy mennyi a vonat sebessége ott, hogyan lehet, +/- 0.2 volttá alakítani
2020. aug. 20. 19:45
 4/7 anonim ***** válasza:
Nem opció csinálni egy mutatót direkt erre a célra? Rengeteg, viszonylag olcsó robot kit van amit tudsz egyszerűen programozni, ha a játékból ki lehet húzni az infót akkor onnantól már nem tűnik macerásnak egyáltalán.
2020. aug. 20. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Azért nem, mert ennek ez a varázsa, hogy ez a fajta kilométer óra, van, az összes magyar mozdonyban, ezért is szeretném így megcsinálni.
2020. aug. 21. 11:11
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Két része van a problémának:


1) Hogyan "hozod ki" a sebességet a szimulátorból? A műszer meghajtásához mindenképpen egy külső eszközre és az azzal kommunikáló programra van szükség, aminek a szimulátortól meg kell kapnia a sebességet. Kérdés, milyen lehetőséget biztosít erre a szimulátor.


2) Ha megvan a sebesség, hogyan mutassa azt az óra? Ha "csak" a kinézet és a fíling a lényeg, akkor szerintem a legegyszerűbb, ha kiveszed belőle a motort és a mutatót rákötöd egy egyszerű, filléres szervomotorra. A sebesség értékét elküldöd soros porton másodpercenként mondjuk egy Arduinonak, az pedig a megfelelő szögbe állítja a mutatót.

2020. aug. 28. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Én egy Arduinoval és hozzá egy potméterrel próbálkoznék. Az Arduino a játékból olvassa a sebességértéket (pl. USB-n keresztül), aztán a potmétert beállítja a feszültségnek megfelelően.
2020. aug. 29. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!