Mi a külömbség a bug és a glitch között?
A bug megszakítja, vagy nagyban akadályozza a program működését.
A glitch meg hiba, de a program futásának stabilitását nem veszélyezteti. Utóbbit leginkább játékoknál szokták megfigyelni, bár pl. Virtualboxban az újabb Windowsok képernyőjén néha szürke blokkok, az egérmutató hatására villogás, vagy színes vonalak jelennek meg, ha a 3D gyorsítás be van kapcsolva. Na, ez is egy glitch. Minden működik, csak a megjelnítés nem tökéletes.
"Bug a forráskódban lévő hiba"
Igen... a szezont a fazonnal.
Végső soron minden hiba a forráskódból indul, elvégre soha nem magától kerül oda. ;)
Ha arra célzol, hogy a bug puszta elgépelés, vagy a fordítást megakadályozó hiba lenne, akkor tévedsz. A hibáknak két fajtája van: szintaktikai, és szemantikai. Szintaktikai hibánál a program le sem fordul. Szemantikau hibánál lefordul, de nem a várt módon működik. Mindkettő "bug". Sőt, a szemantikai hibának is vannak különböző fajtái. A hibás működés is szemantikai hiba. Pl. ismert, hogy az Excel 2007 szerint a 77,1*850=10000. Semmiből nem tűnik ki, hogy hibásan működik a program, ha a felhasználónak nem szúr szemet, hogy ez a számolás rossz. Nem fagy le, nem áll le, és mellesleg: nem is ideiglenes. De szemantikai hibának minősül a futásközbeni hiba (runtime error), pl. ha ellenőrzés nélkül osztunk el egymással két számot, és az osztó véletlenül nulla.
Igazából a glitch is szemantikai hiba, szóval ha nagyon tudományosak akarunk lenni, akkor az a bugoknak egy részhalmaza, de a közbeszédben csak a programfutást mindössze zavaró (de közel sem biztos, hogy ideiglenes), de nem megszakító hibákra alkalmazzák, a "bug" szót pedig inkább a többire, függetlenül attól, hogy szintaktikai, vagy szemantikai.
Minden glitch bug de nem minden bug glitch.
A wikipédián biztos sokkal szakszerűbb cikk van de a részemről bug olyan hiba ami többé kevésbé konzisztensen előfordul és egyszerűen (v. bonyolultan) repordukálható.
A glitch ezzel szemben sokkal nehezebben reprodukálható, első látásra teljesen véletlenszerűen fordul elő ezért sokkal nehezebb a forrását megtalálni. Az igaz, hogy a "glitch"-ként aposztrofált hiba jellemzően nem állítja meg a program futását, de egyébként természetesen katasztrofálisak lehetnek a hatásai a szó szoros értelmében is pl amennyiben hardver elemeket vezérlünk a programmal. A glitch-ek jellemzően akkor jönnek létre mikor több változónk (akár fizikai akár sw) változik egyszerre és ez egy pillanatra egy előre nem látott állapotot idéz elő a programunkban. Digitális technikában ezt hazárdnak nevezik és a logikai hálózatok tervezésénél az egyik alap dolog, hogy hazárdmentes legyen a logikánk.
Ahogy írtam fent, csak a saját értelmezésemet írtam le, de eddig (kb 25 év) nagyjából működik. De most már rákeresek a "glitch vs bug" kifejezésre.
tessék:
"A hibáknak két fajtája van: szintaktikai, és szemantikai."
Ennél azért több féle hiba létezik.
Az is hiba, ha a grafikus assetben ejtenek hibát, netán más erőforrás (szöveg, hang) előállításánál vétenek.
" A glitch-ek jellemzően akkor jönnek létre mikor több változónk (akár fizikai akár sw) változik egyszerre és ez egy pillanatra egy előre nem látott állapotot idéz elő a programunkban. Digitális technikában ezt hazárdnak nevezik "
Esse nyert. :)
A hazárd egy kicsit más, szélesebb fogalom, már az eredetét tekintve is. Nem is egy van belőle:
#5!
Programozás kategóriában vagyunk.
A csúnya grafika nem programozási hiba. :)
"Programozás kategóriában vagyunk.
A csúnya grafika nem programozási hiba. :)"
Nem tudom, te miről beszélsz?
Én arról, hogy ha egy grafikus asset, egy szöveg nem megfelelően jelenik meg, vagy egy hangeffekt nem akkor és úgy szól, amikor és ahogy kellene, az a programozó hibája, nem másé.
"Én arról, hogy ha egy grafikus asset, egy szöveg nem megfelelően jelenik meg, vagy egy hangeffekt nem akkor és úgy szól, amikor és ahogy kellene, az a programozó hibája, nem másé."
Ez is szemantakiai hiba.
Egy quad-osan vagy n-gonosan exportált fbx hibás megjelenítése nem a programozó hibája, ha a csak tri-s objektumokat fogad a rendszer.
"Ez is szemantakiai hiba."
Az nem szemantikai hiba, ha egy grafikus blokk fordítva kerül megjelenítésre, az sem, ha a játék végén ez jelenik meg: GMVE OERA, GAME OVER helyett*. De attól még a program fejlesztője a ludas, a felelősség az övé, ahogy a gyári hibás fékberendezésért sem a beszállítót perlik, hanem az autógyárat, aki azt beépítette.
* Ez adott esetben lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!