Egyedül lehetséges létrehozni egy 3D játékot ami bevételt is hoz?
2-3 hónapja használom a Unity 2D részét de ezalatt az idő alatt rájöttem, hogy a 3D jobban vonz.
A jövőben szeretnék játékfejlesztésből megélni és emiatt ilyen irányba is megyek tovább(prog. tervező).
Kb 1 év alatt létre lehet hozni egy eladható játékot? Nyilván nem dollár milliárdokról beszélek.
Napi 8 órát használom Unityt szóval elég gyorsan tudok haladni.
Lehet, akár pár hónap alatt is - lásd Markus "Notch" Persson esetét a Minecrafttal:
ehhez mondjuk találni kell valami egyedi ötletet, ami az adott időben kivitelezhető és eladható - na ez a nehéz, amire nincs kőbe vésett recept.
Elvileg lehetséges, de a gyakorlatban ez kizárt.
Történt hivatkozás a MineCraftra.
Nos, a MineCraft nem csak programozói teljesítmény volt, hanem az egyedi ötlet, a megvalósítás és a game felfuttatása, ismertté tétele is szerves része volt a sikernek.
Egy egyedi ötlettel és jó marketinggel bármi lehet, nyilván nem a csili-vili 3D-s játékok ligájában kell indulnod, mert ott értékelhetőt nem tudsz alkotni.
Egy újdonság erejével ható, addiktív játék kell.
Meg egy jó üzleti modell persze, anélkül nem lesz belőle pénz, maximum a dicsőség, hogy a tiéd a legnépszerűbb ingyenes játék. :)
Azért vicc, hogy a Flapy Bird mennyi pénzt hozott, milyen népszerű volt annó, ráadásul úgy, hogy lopott textúrákat használt a fejlesztő. :D Szerintem egy személyben inkább valami igényesebb 2D kellene, persze ha neked nem ilyen irányban vannak vízióid, akkor fölösleges próbálkozni, akkor a te utad a 3D.
Na igen, addiktív kell legyen, ez a legfontosabb. És ezt amint láthatod nagyon egyszerű ötlettel is el lehet érni. Van, akit az bolondít meg, ha folyamatosan mozgásban van a játékban, van, akit hogy sok akadályt kell kikerülni gyorsan, van, akit a gyűjtögetés, hogy minél több coint, gyümölcsöt, stb. lehessen habzsolni jó sok csili-vili effekttel, van, akit a folyamatos kaszabolás, mást a fegyverrel való perzselés, és van, aki mindezt ötvözni tudja, és valami igazán erősen addiktívat alkot. Persze ott vannak a stratégiai alapú, vagy körökre osztott játékok is, rengeteg példát fel lehetne hozni. Neked azt kell csinálni, amire legerősebb motivációd van. Azt szokták mondani, hogy olyan játékot csinálj, amivel te is szívesen játszanál. És ne olyat, amit csak programozni jó móka, de tudod, hogy te mástól már nem vennéd meg, mert egy rakat kaki. Tehát ha te szeretsz egy fajta stílust, akkor nagy eséllyel még nagyon sok más ember is ugyanazt szereti, szóval mindenképp lenne egy tábora a játékodnak, ha felfigyelnek rá.
Egyetlen dolog nem tetszik a kérdésedben:
"A jövőben szeretnék játékfejlesztésből megélni..."
Ezt remélem nem úgy érted, hogy amiatt gondolkodtál el ezen az egész szakmán, mert azt hallottad, hogy sok pénzt hoz(hat)? Mert ha a sok pénz volt a kezdetleges motiváció, akkor az gáz. De lehet csak én képzelem ezt bele, és valójában azért csinálod, mert imádod, de persze valamiből meg is kell élni. Én azt szoktam megkérdezni ilyenkor, hogy ha most hirtelen egy olyan világba csöppennél, ahol nem létezne pénz, és a létszükségletekhez ingyen hozzájuthatna minden ember, akkor is játékfejlesztésre adnád a fejed? Tehát akármilyen játékot csinálnál, pénzt sosem kapnál érte, csak népszerű lennél meg elismernének, stb...De pénz mint fogalom nem létezne. Na akkor is csinálnád? :) Tudom, beteg egy gondolat, de ez sok mindent elárul, hogy milyen választ adsz rá.
Persze hogy szeretem és szeretném csinálni. Játékok tették ki egy nagy részét az életemnek viszont az az idő amit játékokkal töltök egyre csökken amit pedig a Unity vesz át.
Igazából már 9. be megvolt, hogy programozással tanulok tovább de akkor meg nem volt meg pontosan, hogy azon belül melyik irány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!