Melyik a jobb, unreal engine vagy unity?
Az unreal nekem egy picit érthetetlennek tűnik, de szépen rendereli a dolgokat.
Unityben már szinte mindent tudok amire szükségem van, de nem annyira szép.
Azt hiszem mind2 ugyanazt a programnyelvet használja, de mégis teljesen más.
Vagyis a unity sokkal 1szerűbb szerintem.
Az az engine jobb amelyikben hatékonyabban meg tudod csinálni amit akarsz.
HDRP val Unity is hozza ugyanazt a szintet amit UE4 - sok területen lassabb, sok területen gyorsabb, de renderelésben ma már semmi különbség nincs a kettő között, ugyanazt az assetet behúzod mindkét enginebe, ugyanúgy megvilágítod őket, senki nem fogja megmondani melyik melyikben készült. Van több ilyen összehasonlító videó is, de megnézheted te is, ingyen elérhető mindkettő.
UE4 rengeteg toolt kapott gyárilag ami Unity hez vagy egyáltalán nem létezik, vagy csak az asset store ból érhető el.
UE4 c++, Unity c# ot használ, nem sok köze van egymáshoz a két nyelvnek.
UE4 nak hatalmas előnye hogy az egész engine forrása elérhető, ha találsz egy bugot ami miatt nem tudsz tovább haladni ki tudod javítani, Unity nél a forrásért fizetni kell(a pontos összeg nem nyilvános, de valószínűleg 100-150 ezer dollár felett van), ha bármi gondod bajod van reménykedhetsz hogy esetleg javítják a jövőben(és hogy az új verzióval nem kerül elő egy új probléma).
Plusz ma Unity elég idióta szituációban van, minden régi, alapvetően jól működő, de elavult cucc deprecated státuszban van, az újak amikre le akarják cserélni őket meg még nem működnek megfelelően. 2-3 év kell még neki legalább hogy stabilan álljon a lábán megint, addig nem mernék semmi komolynak nekiállni benne ami az újabb technológiákra épül(futó projekteim is mind 2018LTS verziót használják, illetve egy prototípus még 2019.2 n de abból fogalmam sincs hogy lesz-e valami egyáltalán). Amióta kijött a Unity 5 fejetlen csirke módban nyomják kb, belekezdenek ezer új dologba és nem fejeznek be semmit. HDRP is először talán 2 éve jelent meg mint preview feature, aztán december magasságában mondták rá először hogy production ready.
Az enginetől nem lesz szép semmi, rengeteg ótvar ue4 játék van, a szépeket meg többnyire profik csinálják(oké, mondhatjuk az ilyenekre hogy senuas sacrifice hogy indie, de a gyakoraltban 20 veterán(8+ évvel a hátuk mögött, több AAA játékot kiadtak kozolokra) csinálta 4 évig, nem az enginetől lett szép hanem attól hogy a csapatnak megvolt az erőforrássa és a szaktudása hozzá). Unitynek meg ott a Tarkov. Az egyfős, hétvégén összetaknyolt hulladék szarul néz ki, meg szarul is működik enginetől függetlenül.
3/6 nem azt kérdeztem hogy linux vagy windows. Így most sikerült 100 sorban leírni a semmit, köszi.
Az unreal engine nem optimalizálatlan, csak túl népszerű...
Nekem UE4 jobban tetszik, az tényleg játékfejlesztésre lett kitalálva az elejétől kezdve. Minden kézre esik és könnyen kezelhető.
Unity nekem kicsit gagyinak tűnik, de elvileg ez a két legjobb választás jelenleg, csak rajtad múlik neked melyik jön be jobban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!