Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Unityben (3D, C sharp) hogy,...

Unityben (3D, C sharp) hogy, lehet megcsinálni a kamera és a mozgás "összehangolt" működését?

Figyelt kérdés

A karakter mozgását ezzel ezzekkel a scriptekkel csináltam:


rb.AddForce(0, 1000 * Time.deltaTime, 0, 0,)


Ezt végig csináltam a WASD gombokon. A mozgás működik is.

Ha csinálok hozzá egy külső nézetű kamerát amit tudok mozgatni az egérrel akkor nem abba az irányba mozog ami a kamerából látszódik.

Tehát ha a kamera jól van beállítva és lenyomom a w-t akkor elindul előre de ha a kamerát mondjuk 180 fokkal körbe fordítom és lenyomom a w-t akkor felém indul el logikusan.


Hogy lehet ezt megoldani?


A válaszokat előre is köszönöm!



2019. okt. 29. 18:48
 1/4 anonim ***** válasza:

szóval a karaktert rigidbody.AddForce-al mozgatod az Update alatt


a kamerát külön mozgatod, vagy parentolva van a karakterhez?

most te pontosan mit is szeretnél? amerre fordulva van a kamera arra mozogjon a karakter?

2019. okt. 30. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
A kamera együtt mozog a karakterrel. És igen azt szeretném ,hogy arra menjen a karakter amerre néz a kamera mint egy normális játékban.
2019. okt. 30. 08:41
 3/4 anonim ***** válasza:

Kamera előre:

Camera.main.transform.forward


Annyit még, hogy a main kamera transformját tárold el mindenképp és ne így kérd le Update alatt, hogy Camera.main, mert ez erőforrásban nem a legjobb megoldás (ezt most nem részletezném).

Tehát felveszel a controllerben 1 plusz propertyt ami a main camera transformját tárolja (vagy te editorban adod meg, vagy Awake/Start alatt lekéred).


Mozgatásnál meg a Forward/Right vectort használod és azt szorzod Speed + DeltaTime-al. Viszont a mozgatást mivel RB-s megérné átrakni FixedUpdate-re sima Update helyett.

2019. okt. 30. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 fcukya válasza:
Cinemachine
2020. jan. 18. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!