Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Genetikus algoritmussal...

Genetikus algoritmussal csinált valaki már játékot? Lenne hozzá pár kérdés

Figyelt kérdés
Eléggé kezdő vagyok ebben a témában, bocs ha nagy hülyeséget írok. A cél hogy szimpla 2ds játékot szeretnék csinálni és rá genetikus algoritmust hogy végig vigye az AI a pályát. Végrehajtás menete az olvasottakról az lenne hogy a karakter megy egyenesen és tegyük fel egy enemybe ütközik amitől meghal, ezért a poziciót elmenti, és majd következő probálkozáskor lehetséges "menekülési" akciókat hajt végre következő probálkozáskor, hogy elkerülje a halált - pl.: ugrik egyet / aztán ha sikerült az ugrással az enemy "kivédését" akkor elmenti a poziciót hogy ott ugrani kell, és megy tovább. Ha megint találkozik valamivel akkor valószinüséget számol hogy melyik akcióval lehet megoldani az akadályt. Ez így okés? Neten mikor keresgéltem róla dolgokat, volt aki emlitette hogy tensorflow és neuron háló is kell hozzá, ezek mért kellenek hozzá? ezek nélkül nem lehet pl ahogy leirtam elején?

#neuronháló #genetikus algoritmus #machine learning #TensorFlow #genetic algorythm #ai tanul #ai learning
2019. szept. 24. 14:42
 1/8 anonim ***** válasza:
Amit te csinalsz, az brute force egy konkret palyahoz.
2019. szept. 24. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
A genetikus algoritmus nagyon nem ez.
2019. szept. 24. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
nem tudom, mennyire 2d az a pálya, de egy mélységi vagy szélességi keresés nem jó?
2019. szept. 24. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
tudok a génekről, mutációról és egyéb kifejezésekről, de nem erre vagyok kiváncsi mert erről sokat találni a neten, de rendes programkód készítésről nem sokat, és arra irtam a példát hogy kb igy kéne megirni?
2019. szept. 24. 17:22
 5/8 anonim ***** válasza:
Hat baromira nem igy kene. Ha tudsz a genekrol, akkor esetedben hol vannak?!
2019. szept. 24. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
a karakter megy előre, és ha egy enemybe ütközik meghal, amitől géneket generál, pl ha ugrott volna akkor jó gén, ha pedig nem ugrik az enemynél, akkor az rossz gén mivel nem jutott előbbre, meghalt, és újra éledéskor mikor újra az adott pozicióban van, szelektálja és hibaszámítás alapján kiválasztja a megfelelő gént, amit kéne használnia a tovább jutáshoz - javítást nyugodtan lehet irni :D
2019. szept. 24. 18:19
 7/8 anonim válasza:

Reinforcement learning -nek hívják ezt a dolgot, amit keresel.


2013-ban pl. ezzel a módszerrel tanult meg Atari játékokat játszani a gép.


Pl. itt van egy videó, ahogy egy ilyen program játszik. Először bénázik, mert csak random mozgat, de amikor sikerül pontot elérnie, azt a módszert "megtanulja", és egy idő után profi játékos lesz. Tehát a program nem tud semmit arról, hogy mit játszik éppen, csak annyi a visszacsatolás, hogy éppen mennyi pontot ért el. A pontszámot próbálja maximalizálni, de semmi más tudással nem rendelkezik arról, hogy mit csinál, mi az a valami, amit vezérel.


https://www.youtube.com/watch?v=V1eYniJ0Rnk


Itt pedig megtanulhatod, hogy hogyan működik (egyetemi előadás sorozat a témában):


https://www.youtube.com/watch?v=2pWv7GOvuf0&list=PLqYmG7hTra..


Azt még azért érdemes világosan látni, hogy a machine learning-nek ez egy teljesen más ága, mint amikre a kérdésedben utalsz: a tensorflow és a neuronhálók a supervised learning kupacba tartoznak, a genetikus algoritmus inkább optimalizálási algoritmus, és nem annyira machine learning, inkább csak határterület szerintem. A reinforcement learning pedig a machine learning egy másik területe a supervised learning mellett.

2019. dec. 19. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

7-es vagyok. Egy kis olvasmány az Atari játékokkal kapcsolatban:


[link]

2019. dec. 19. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!