Genetikus algoritmussal csinált valaki már játékot? Lenne hozzá pár kérdés
Reinforcement learning -nek hívják ezt a dolgot, amit keresel.
2013-ban pl. ezzel a módszerrel tanult meg Atari játékokat játszani a gép.
Pl. itt van egy videó, ahogy egy ilyen program játszik. Először bénázik, mert csak random mozgat, de amikor sikerül pontot elérnie, azt a módszert "megtanulja", és egy idő után profi játékos lesz. Tehát a program nem tud semmit arról, hogy mit játszik éppen, csak annyi a visszacsatolás, hogy éppen mennyi pontot ért el. A pontszámot próbálja maximalizálni, de semmi más tudással nem rendelkezik arról, hogy mit csinál, mi az a valami, amit vezérel.
https://www.youtube.com/watch?v=V1eYniJ0Rnk
Itt pedig megtanulhatod, hogy hogyan működik (egyetemi előadás sorozat a témában):
https://www.youtube.com/watch?v=2pWv7GOvuf0&list=PLqYmG7hTra..
Azt még azért érdemes világosan látni, hogy a machine learning-nek ez egy teljesen más ága, mint amikre a kérdésedben utalsz: a tensorflow és a neuronhálók a supervised learning kupacba tartoznak, a genetikus algoritmus inkább optimalizálási algoritmus, és nem annyira machine learning, inkább csak határterület szerintem. A reinforcement learning pedig a machine learning egy másik területe a supervised learning mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!